Faimosul creator Michael Kors a parasit IACC luna trecuta, declarand ca Alibaba este "adversarul nostru cel mai periculos si cel mai daunator."

Indignarea creata in jurul admiterii ca membru al Alibaba ridica noi intrebari cu privire la modul in care aceasta companie a actionat pentru combaterea produselor contrafacute, si asta in timp ce reteaua sa de distributie s-a extins deja la nivel global. In egala masura s-au evidentiat si resentimentele care exista fata de compania chinezeasca ajunsa lider mondial.

Gucci, alaturi de alte marci cunoscute din grupul Kering precum Balenciaga, a dat deja Alibaba in judecata, procesul avand loc la Curtea Federala din New York. Alibaba este acuzata de a fi incurajat in mod deliberat, pentru a-si mari profiturile, vanzarea de bunuri contrafacute pe platformele ei de comert electronic. Alibaba a respins acuzatiile ca fiind neintemeiate.

Sambata trecuta, numele Gucci a fost sters de pe site-ul IACC. "Pur si simplu au fost foarte nemultumiti de primirea Alibaba", a declarat vicepresedintele IACC Candice Li-Uzoigwe. Acesta a mai precizat ca Gucci si-a anuntat decizia de a pleca inca de miercuri.

Citeste si:

"IACC isi mentine decizia luata, deoarece este decisa sa priveasca in viitor si sa promoveze interesele membrilor sai", a spus presedintele IACC Robert Barchiesi intr-un email trimis presei simbata. "Atat furnizorii de solutii pentru plati electronice, cat si magazinele online trebuie sa fie primiti ca participanti active la solutionarea problemelor, nu exista nicio indoiala."

Alibaba a fost admisa ca un membru cu statut special, fara drept de vot si fara a-si desemna reprezentanti in structurile de conducere ale IACC. Barchiesi a spus ca aceasta pozitie speciala a fost creata in urma celor intamplatela negocierile esuate e marginea cererii de admitere in organizatie facuta in trecut de eBay.

Alibaba a declarat ca admiterea sa in IACC ii va permite sa comunice mai bine cu producatorii in scopul protejarii drepturilor de proprietate intelectuala. IACC are peste 250 membri, incluzand Apple, Cisco Systems si Chanel. Gucci si Alibaba nu au dorit sa faca niciun comentariu pana acum.

Sursa foto: Hattanas Kumchai / Shutterstock.com