Acest experiment urmeaza sa se deruleze intr-o prima faza pe cele doua aeroporturi si va fi extins pe intregul teritoriu francez pana la sfarsitul anului, cu obiectivul ca sistemul sa devina deplin operational la sfarsitul lui 2016, a declarat acest oficial pentru AFP. Ideea este "sa se racordeze putin cate putin toate companiile aeriene" care opereaza de pe aeroporturile franceze, a adaugat el. O unitate interministeriala este dedicata acestei operatiuni, potrivit News.ro.

Aceasta faza initiala de testare va viza doar 40% din trafic, potrivit Le Figaro, care citeaza intre primele opt companii participante Air France, Delta Airlines, Air Transat, Etihad, Emirates, o companie marocana si una europeana de talie medie. Acest experiment intervine la doar cateva saptamani de la adoptarea PNR-ului european de catre eurodeputati.

PNR-ul european ("Passenger Name Record" in engleza) urmeaza sa permita reperarea potentialilor teroristi, pe baza unor informatii pe care companiile aeriene vor avea de-acum obligatia sa le transmita autoritatilor. Coordonate, bagaje, itinerare de zbor, mijloace de plata - datele PNR reprezinta informatiile pe care pasagerii le furnizeaza transportatorilor aerieni atunci cand fac o rezevare sau atunci cand se inregistreaza pentru un zbor.

Directiva adoptata la jumatatea lui aprilie de Parlamentul European (PE), care urmeaza sa fie transpusa in urmatorii doi ani in legislatia statelor membre, le va impune transportatorilor aerieni sa trimita aceste date tarilor europene din care sau catre care propun zboruri. Statele membre vor impartasi, apoi, informatiile astfel culese, atunci cand vor considera necesar. Toate statele membre UE sunt vizate, mai putin Danemarca. Unii eurodeputati si-au exprimat regretul fata de faptul ca acest schimb de informatii a fost lasat la aprecierea statelor membre.

Sursa foto: twoKim/Shutterstock.com