Cu toate ca multe restaurante permit comenzile digitale, fie online, la automate sau pe tablete, la masa, practica de a utiliza roboti umanoizi este inca in faza incipienta si se intampla deocamdata in Asia, scrie News.ro.

Expertii spun ca robotii ar putea fi folositori in restaurante si ar putea fi utilizati pe scara larga, daca clientii nu sunt prea speriati de ei. Pizza Hut este cel mai recent exemplu de companie care testeaza roboti casieri, in parteneriat cu firma de robotica SoftBank Robotics si MasterCard, care a creat aplicatia de plati.

Un hotel a angajat 10 roboti care vorbesc 4 limbi si zambesc

Un hotel a angajat 10 roboti care vorbesc 4 limbi si zambesc

Aplicatia functioneaza cu MasterPass, un portofel electronic care permite platile cu carduri MasterCard, Maestro, American Express, Diner’s Club, Discover si Visa.

Robotul SoftBank se numeste Pepper, are o fata si poate chiar sa raspunda clientilor cu o anumita inteligenta emotionala, a spus John Sheldon, vicepresedinte pentru inovatii la MasterCard Labs.

De exemplu, daca un client pare mai reticent sa interactioneze cu un robot, Pepper va fi mai rezervat, iar daca va fi mai energic, la fel va fi si robotul, a explicat Sheldon. Pepper arata ca un extraterestru, cu ochi si un ecran tactil pe piept, fiind de marimea unui copil mic.

Pizza Hut va folosi cativa roboti la mai multe restaurante din Asia, din a doua jumatate a anului 2016.

Citeste si:

MasterCard a refuzat sa precizeze data exacta, companiile urmand sa decida care vor fi restaurantele. Robotii nu vor inlocui personalul uman care serveste la mese, dar vor fi o alternativa de plata.

De asemenea, Pepper nu va cere clientilor sa ofere bacsis, a spus un purtator de cuvant al MasterCard, cu toate ca aplicatia de plata poate fi personalizata pentru a avea si o astfel de optiune.

Restaurantele incep sa adopte roboti si alte forme de automatizare intr-o perioada in care salariile minime mai ridicate maresc costurile cu forta de munca.

Un numar mai mic de angajati ar putea fi avantajos din punctul de vedere al eficientei costurilor, a spus Bonnie Riggs, analist pentru industria restaurantelor la firma de cercetari NPD Group. Industria restaurantelor este o optiune populara pentru job-urile entry-level, asa ca utilizarea robotilor in locul oamenilor i-ar putea speria pe cei care obtin obtin venituri din astfel de servicii.

In SUA, 7,5% dintre persoanele cu varste de peste 25 de ani care nu au studii liceale nu aveau un loc de munca in aprilie, comparativ cu 5,4% in cazul absolventilor de liceu si 4,1% in cazul absolventilor de colegii.

Un robot ar putea deveni mai ieftin pentru restaurante nu doar pentru posturile de casieri, dar si pentru prepararea mancarurilor, ceea ce ar putea duce la schimbari in industrie, a spus in aceasta saptamana fostul director general al McDonald’s in SUA, Ed Rensi, intr-un interviu acordat la Fox Business.

Sursa foto: Attila JANDI/Shutterstock.com