Numele sau este Edward Bernays, fiind creditat drept „parintele“ relatiilor publice din lumea intreaga si cel care a pus bazele consumerismului asa cum il stim astazi. Mai mult, el sustinea in „Propaganda“, in anul 1928, ca manipularea opiniei publice este o parte necesara a democratiei. Micul dejun „bogat“ in sunca Una dintre cele mai de succes campanii ale sale a fost cea prin care a determinat cetatenii din SUA sa consume mai multa sunca la micul dejun, pe motiv ca ar fi mai sanatos. Ziarul american „Washington Post“ arata la finele lunii trecute ca, de-a lungul SUA, cetatenii au cumparat anul trecut sunca (bacon) in valoare de patru miliarde de dolari.

Dar acest lucru nu a fost valabil intotdeauna. De fapt, cand majoritatea populatiei din SUA traia in comunitati rurale, in ferme de la tara, sunca era intre preferintele americanilor pentru mancare. Dar acest lucru nu s-a mai intamplat dupa Revolutia Industriala, atunci cand populatia a inceput sa se grupeze in marile orase. Mai mult, trendul era fix invers, iar americanii preferau un mic dejun frugal, cu cereale si lapte sau beau cafea ori suc de fructe.

Cititi articolul integral pe Adevarul.

Sursa foto: Monkey Business Images / Shutterstock