Mai exact, el ar fi conceput programul care a fost instalat pe modelele Volkswagen Jetta din anii 2009-2015 si Volkswagen Golf, modelele 2010-2015. Inginerul risca o pedeapsa maxima de cinci ani si o amenda de pana la 250.000 de dolari. Inginerul James Liang, din Wolfsburg (Germania), a lucrat la sediul Volkswagen din 1983 pana in 2008, la departamentul pentru dezvoltarea motoarelor diesel, potrivit documentelor judiciare, scrie News.ro.

El a fost transferat apoi in Statele Unite, pentru a face parte din echipa Volkswagen insarcinata cu pregatirea si testarea motoarelor diesel pe care grupul a vrut sa le comercializeze pe teritoriul american. Aceasta echipa este cea care a oferit garantiile de conformitate ale vehiculelor la normele de emisii americane.

“Atunci cand lucra la dezvoltarea diesel, Liang facea parte dintr-o echipa de ingineri care a dezvoltat motorul (care trisa la teste – n.r.)” EA189, “care era conceput pentru a se conforma noilor reguli draconice americane in termeni de emisii ale vehiculelor diesel”, potrivit actului de acuzare. Scopul “acestei conspiratii era ca Liang si colegii sai conspiratori sa se imbogateasca si sa imbogateasca ilegal Volkswagen”, afirma autoritatile americane. El este prima persoana inculpata in Statele Unite in acest dosar.

James Liang a pledat vinovat vineri, in fata unui judecator al Tribunalului din Detroit (Michigan), pentru a evita un proces. In schimb, el va coopera cu autoritatile americane care desfasoara o ancheta penala impotriva Volkswagen. Volkswagen a recunoscut in septembrie 2015 ca a manipulat testele de poluare pentru 11 milioane de vehicule diesel la nivel mondial, prin instalarea unor softuri ilegale care reduc nivelul emisiilor in timpul testelor. Recunoasterea a avut loc in urma unei investigatii a autoritatilor americane de reglementare.