Louis Gallois, co-presedinte al EADS si noul CEO al Airbus a afirmat ieri ca constructorul aeronautic va opera disponibilizari considerabile in incercarea de a economisi doua miliarde de dolari anual pana in 2010. In ciuda asteptarilor, Gallois va continua planul radical de reducere a costurilor propus de predecesorul sau, care si-a prezentat demisia tocmai din cauza lipsei de sustinere din partea EADS.

Sindicatele si autoritatile germane si franceze sperau ca, prin numirea lui Gallois in fruntea Airbus, nu se vor mai opera disponibilizari masive. Guvernul german, care detine un pachet de actiuni in cadrul Airbus, ar incerca in plus sa isi mareasca participatia, solicitand bancii de stat KfW sa gaseasca posibilitati de majorare a participatiei sale in cadrul EADS., potrivit MarketWatch. Autoritatile germane spera astfel ca vor avea o mai mare putere de decizie in cadrul concernului european, impiedicand astfel eventualele disponibilizari.

Gallois a starnit insa ingrijorari prin sustinerea planului propus de Streiff, situatia de la Aibus fiind departe de a se linisti. EADS are doi co-presedinti tocmai pentru a imparti puterea intre autoritile germane si franceze, Aibus avand cate o fabrica in fiecare din aceste doua tari. Gallois a mai spus ca “nu pot fi cerute eforturi doar din partea unei tari in timp ce celeilalte nu i se cere nimic”, intarind astfel posibilitatea ca fabricarea lui A380 sa se faca la Toulouse in timp ce productia noii aeronave A350 sa se desfasoare la Hamburg.

CEO-ul Airbus a tinut insa sa linisteasca ingrijorarile analistilor, afirmand ca detinerea concomitenta a celor doua functii de conducere in cadrul EADS si a Airbus va duce la o mai buna colaborare intre cele doua companii, EADS fiind singurul actionar al constructorului european.

Analistii considera ca Airbus trebuie sa urmeze planul de reducere a costurilor propus de fostul CEO, care a detinut aceasta functie doar trei luni, constructorul fiind puternic afectat de intarzierile livrarilor noii aeronave A380. Numai Emirates Airlines din Dubai, care a comandat de la compania Airbus 43 de aeronave gigant A380, a cerut compensatii de 150 de milioane de lire sterline (223 milioane de euro) pentru intarzierea livrarilor.

Numirea lui Louis Gallois in fruntea Airbus a fost primita bine pe bursa, cotatiile fiind in crestere cu patru procente, pana la 20,82 euro pe actiune.