Angajatii publicatiei au vorbit de un “puci” – au fost anuntati dupa ce au fost impiedicati sa intre in cladire sambata, scrie News.ro.

“Suntem in soc. Bineinteles ca vor incerca sa o prezinte ca pe o decizie de afaceri, dar nu acesta este adevarul”, a spus un jurnalist citat de AFP sub acoperirea anonimatului.

Potrivit multora, suspendarea vine la cateva zile dupa ce ziarul a scris despre presupuse cazuri de coruptie in care sunt implicati inalti oficiali. Partidele de opozitie afirma ca masura demonstreaza ca Orban vrea sa suprime libertatea presei si sa controleze complet media.

Potrivit Partidului Socialist, a fost o “zi neagra pentru presa”.

Citeste si:

Proprietarii au declarat ca este vorba de o decizie de afaceri din cauza scaderii vanzarilor. Mediaworks, care a cumparat Nepszabadsag in 2014, a afirmat ca vanzarile au scazut cu 74% in ultimii 10 ani. Guvernul nu a comentat.

Nepszabadsag l-a criticat adesea pe premierul Viktor Orban si a publicat materiale critice fata de referendumul de weekendul trecut privind cotele de refugiati. Guvernul Orban a fost acuzat in repetate randuri ca a folosit presa drept portavoce a Guvernului.

De asemenea, mai multe ziare, posturi de radio si TV au fost cumparate de aliatii premierului. Nepszabadsag este principalul cotidian de centru-stanga din tara, independent din punct de vedere politic, desi de multe ori prezinta argumentele opozitiei. Nepszabadsag a inchis atat versiunea print, cat si pe cea online.

Sursa foto: Pixabay