"Eforturile de reducere a cheltuielilor vor fi repartizate echitabil intre cele patru state implicate in constructie", acestea fiind Franta, Germania, Spania si Marea Britanie, care detin toate uzine de productie ale grupului Airbus, a declarat Gallois cotidianului Frankfurter Allgemeine Zeitung. "Nu cred ca putem cere germanilor sa plateasca pentru francezi sau invers", a adaugat acesta, citat de NewsIn.

Airbus intentioneaza sa isi reduca costurile de administratie cu 30% si sa isi majoreze productia cu 20% in urmatorii patru ani. Pe fondul speculatiilor tot mai conturate, personalitati politice si reprezentanti ai sindicatelor salariatilor Airbus au cerut in ultimele zile un tratament echitabil in cadrul procesului de restructurare ale uzinelor de productie ale grupului, vizata fiind in special uzina din Hamburg. Noul patron al Airbus a oferit asigurari privind aceasta uzina, cea mai mare detinuta de grup in Germania.

"Nu putem ignora faptul ca un oras precum Hamburg a fost dispus sa isi largeasca si sa isi lungeasca pista de aterizare si decolare a aeroportului sau pentru a permite folosirea gigantului A380", a precizat Gallois, facand referire la investitiile facute de Hamburg pentru a putea folosi aeronava construita de Airbus. Acesta a indicat ca uzinele de productie din Hamburg si Toulouse "nu folosesc nici macar acelasi software", o problema care ar putea fi o explicatie a dificultatilor de productie a avionului A380, aflat in centrul crizei prin care trece momentan grupul Airbus.

"Nu vreau insa sa pun toata responsabilitatea pe seama unei singure uzine de productie", a adaugat noul patron. Gruparea Airbus trece momentan printr-o perioada dificila, anuntand noi intarzieri ale procesului de constructie ale aeronavei A380 si o noua schimbare a conducerii, fostul patron, Christian Streiff anuntandu-si luni demisia, pozitia acestui afiind ocupata de co-presedintele EADS, Louis Gallois.