Pe parcursul celor doua zile, vanzarile in magazine au scazut cu 5%, iar numarul tranzactiilor a fost mai mic cu 7,9%, in conditiile in care retailerii au oferit discount-uri si in afara celor doua zile, in timp ce numarul cumparatorilor online a crescut.

Datele preliminare ale firmei de analiza ShopperTrak arata ca numarul de vizite ale cumparatorilor in magazine a scazut cu 1% in zilele de Thanksgiving si Black Friday, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

Datele scot in evidenta scaderea importantei Black Friday, care pana acum cativa ani marca debutul sezonului cumparaturilor de iarna. Vanzarile nete in ziua de Black Friday au scazut cu 10,4% in magazine, potrivit RetailNext.

"Magazinele care au deschis joi nu au fost prea aglomerate de Black Friday, iar cele care nu au functionat in ziua de Thanksgiving au fost mai ocupate de Black Friday, dar nu ca in anii trecuti”, a explicat un analist al grupului NPD.

Citeste si:

Totusi, Federatia Nationala a Reilarilor anticipeaza ca in acest sezon de sarbatori vanzarile totale vor creste cu 3,6%, la 655,8 miliarde de dolari, datorita conditiilor mai bune de pe piata muncii.

Rata somajului a atins in octombrie cel mai scazut nivel din ultimii opt ani, iar salariul orar a inregistrat cea mai mare crestere dupa 2009, sporind increderea consumatorilor si cheltuielile.

Potrivit Adobe Digital Index , vanzarile online de Thanksgiving si Black Friday au urcat cu 18%, la 5,27 miliarde de dolari, peste estimarile initiale de 5,05 miliarde de dolari.

De Black Friday, vanzarile online au crescut cu 21,6%, la 3,34 miliarde de dolari, iar cele de pe dispozitive mobile au depasit 1 miliard de dolari, ambele reprezentand recorduri.