Grupul nuclear francez Areva si cel nipon Mitsubishi Heavy Industries se afla in faza finala a negocierilor privind o alianta in domeniul reactoarelor cu apa presurizata, a declarat luni cotidianul japonez Yomiuri Shimbun, conform NewsIn.
Aceasta alianta vizeaza crearea unui concurent pentru firma Toshiba, care a cumparat de curand constructorul american de reactoare nucleare Westinghouse.

Firma americana era, pana in momentul in care a fost achizitionata de Toshiba, partenera cu Mitsubishi Heavy, care a fost astfel nevoita sa isi caute un nou aliat, a afirmat Yomiuri, fara a cita surse.

O alianta intre Areva si Mitsubishi Heavy va reprezenta un competitor serios si pentru parteneriatul Hitachi - General Electric. Un purtator de cuvant al Mitsubishi Heavy a refuzat sa ofere detalii suplimentare.

Conform cotidianului nipon, alianta intre Mitsubishi Heavy si Areva vizeaza construirea de reactoare cu apa presurizata, o tehnologie de "generatia a doua", care echipeaza aproximativ 70% din centralele din intreaga lume.

Mitsubishi Heavy a construit deja 23 de reactoare de acest tip in Japonia. Prin acordul de cooperare, cele doua grupuri ar putea reduce costurile de productie si sa isi introduca impreuna produsele pe piata din Statele Unite sau China, precizeaza Yomiuri Shimbun.

Grupul Areva, creat in 2001 prin fuziunea companiilor Cogema, Framatome si CEA, reprezinta principala companie nucleara civila din lume, urmata de Westinghouse-Toshiba.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri