Eurostar, operatorul pentru trenurile de mare viteza care leaga Franta de Belgia si de Marea Britanie, a transportat un numar record de 2,15 milioane de persoane, in al treilea trimestru, intre lunile iulie si septembrie.

Potrivit acestuia, numarul de persoane care au calatorit cu Eurostar a crescut cu aproape 10% raportat la aceeasi perioada a anului trecut.

Cifra de afaceri a crescut, de asemenea, cu 21%, pana la aproape 194 de milioane de euro. Vanzarile de bilete pentru clasa business au crescut, de asemenea, cu 27%.

Potrivit Eurostar, rata de punctualitate, pentru trenurile care au respectat orarul stabilit, a fost de 91,4% in al treilea trimestru al acestui an, ceea ce constituie un alt record si o evolutie mai buna decat a companiilor aeriene care opereaza pe rutele Paris-Londra si Bruxelles-Londra.

In luna iulie, transportatorul feroviar Eurostar confirma, de asemenea, vanzari record de 478 milioane dolari pentru prima jumatate a anului 2006, in mare parte datorita contractului exclusiv de sponsorizare pentru filmul "Codul lui Da Vinci" si a Cupei Mondiale, care au generat o cerere crescuta pe ruta Paris-Londra.

O buna bucata din profituri a venit din contractul exclusiv de sponsorizare incheiat de Eurostar cu distribuitorii filmului "Codul lui Da Vinci", firma de transport declarand ca parteneriatul este unul benefic, deoarece filmul, avand-o in distributie pe actrita franceza Audrey Tatou, a generat mult interes peste ocean, companiile de turism inregistrand o crestere a cererilor pentru ruta Paris-Londra.