Nestle, cel mai mare producator alimentar, estimeaza o incetinire a ritmului de crestere a vanzarilor, in 2007, pe fondul reducerii consumului, dupa cresterea de 6,1% din primele noua luni din 2006, transmite NewsIn.

Directorul general al companiei Nestle, Peter Brabecktold, a pledat pentru previziuni realiste.

Previziunile bazate, in opinia lui Brabeck, pe estimarea unei incetiniri a cresterii economice in Statele Unite ale Americii si in Germania, au determinat scaderea actiunilor Nestle cu 3,31%.

Nestle, care si-a modificat strategia punand accent pe sanatate si nutritie si pe produse de lux, a anuntat o cresterea a venitului pentru primele noua luni ale anului, la 72,2 miliarde de franci elvetieni (57,12 miliarde de dolari), datorita diviziei sale de produse alimentare si de bauturi.

Producatorul batoanelor de ciocolata KitKat a confirmat tintele sale de crestere organica, cu tinta maxima de 5-6% si a accentuat costul materiilor prime si al pretului energiei.

Citeste si:

"Cresterea noastra puternica a continuat in cel de-al treilea trimestru al anului 2006. Trebuie, inca, sa facem fata materiilor prime volatile si preturilor la energie", a declarat Brabeck.

Peter Brabeck, seful Nestle, a atras de curand nemultumirile femeilor la o conferinta de presa in Franta dupa ce le-a spus ca cel mai mare grup producator de alimente din lume, ai carui clienti sunt majoritatea femei, nu are manageri femei in consiliul de conducere.

Nestle a anuntat in vara ca profitul sau net inregistrat in primul semestru al acestui an s-a ridicat la 4,151 miliarde franci (2,627 milioane euro), in crestere cu 11,4% fata de perioada similara din 2005.

Vanzarile grupului agroalimentar s-au majorat cu 11%, pana la 47,138 miliarde franci (29,834 miliarde euro), datorita unei cresteri organice mai mare decat cea prevazuta si care s-a situat la 6,4%. Totodata, cresterea interna reala al primul grup la nivel mondial din domeniul agroalimentar a fost de 4,8% in perioada ianuarie-iunie.