Compania Pepsi a anuntat ca va lansa anul viitor produse noi si mai sanatoase si ca se va concentra pe dezvoltarea pe pietele emergente, continuand astfel strategia care a ajutat grupul sa aiba profituri in ciuda cresterilor mai mici ale vanzarilor.

Noul director al Pepsi, Indra Nooyi, care a preluat conducerea la inceputul acestei luni, a declarat, de asemenea, ca grupul este pe cale de a-si atinge tinta anuala de crestere a vanzarilor si veniturilor. Nooyi a declarat, in cadrul unei conferinte de la New York, ca va conduce compania fara a se indeparta prea tare de strategia predecesorului Steve Reinemund, care se va retrage definitiv din activitatea acestei companii in luna mai.

"Cei care ma cunosc nu vor fi surprinsi ca nu voi face nici o schimbare radicala de strategie", a declarat Nooyi potrivit NewsIn, care a adaugat ca a fost implicata in planificarea strategica a companiei din ultimii ani.

Sub indrumarea lui Reinemund, Pepsi a evoluat de la o companie care vindea bauturi racoritoare carbogazoase si snackuri sarate, la un gigant alimentar in valoare de 33 de miliarde de dolari, care s-a indreptat spre hrana mai sanatoasa, precum sucurile Tropicana, apa Aquafina sau cerealele integrale QuakerOats, crescandu-si, in acelasi timp veniturile. Din 2001 in 2005, veniturile companiei pe actiune au crescut cu 80%, valoarea dividendelor s-a dublat iar capitalul de piata a depasit o suta de miliarde de dolari.

Pentru dezvoltarea de noi produse, Nooyi a declarat ca Pepsi si-a majorat "substantial" cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare. Printre inovatiile dezvaluite luni s-a numarat o noua marca de chipsuri, Flat Earth, care sunt facute din fructe si din legume. in privinta bauturilor, Pepsi va lansa o noua racoritoare carbogazoasa care se va numi Tava, cu vitamine si crom, despre care compania sustine ca poate ajuta la pierderea in greutate.

La inceputul acestei luni, compania rivala Coca-Cola a introdus pe piata o bautura pe baza de ceai verde, ale carei ingrediente accelereaza metabolismul si arderea caloriilor.