Compania Whirlpool, cel mai mare producator mondial de aparatura casnica, a raportat, marti, venituri usor majorate, conform estimarilor, in trimestrul trei 2006, datorita vanzarilor internationale puternice care au compensat scaderea cererii pe piata din SUA
Rezultatele companiei Whirlpool confirma estimarile care au fost facute pentru profitul pentru intregul an, dar infirma estimarile referitoare la cresterea producatorului de aparatura casnica in Statele Unite. SUA este cea mai mare piata a companiei Whirlpool, dar cererea pe aceasta piata a fost afectata de cresterea costurilor imprumuturilor si de involutia vanzarilor imobiliare.

Profitul net al companiei a fost de 117 milioane de dolari, adica 1,47 de dolari actiunea, ceea ce inseamna o crestere de trei milioane de dolari, de la nivelul de 114 milioane de dolari inregistrat anul precedent. Cotatia actiunilor, in schimb, a scazut, de la 1,66 dolari actiunea, nivel atins in 2005.

Aceste rezultate reflecta o serie de elemente speciale, cum este aportul de active, in valoare de 40 de milioane de dolari si o taxa de limitare a pensiilor, de 15 milioane de dolari. Profitul care provine din activitati continue a atins nivelul de 134 de milioane de dolari, adica 1,68 de dolari actiunea, a anuntat compania Whirlpool.

Analistul de la compania de consultanta de investitii Morgan Keegan, Laura Champine, apreciaza ca vanzarile companiei Whirlpool au depasit estimarile. "Vanzarile au fost mai mari decat fusese estimat, iar rezultatele companiei Whirlpool subliniaza faptul ca previziunile pentru intregul an sunt corecte", a declarat Champine potrivit NewsIn, adaugand ca raportul companiei Whirlpool este unul pozitiv.

Vanzarile companiei Whirlpool au crescut cu 35%, la nivelul de 4,8 miliarde de dolari, sustinute de achizitia de catre Whirlpool a companiei rivale mai mici Maytag, in luna martie. in cazul in care aceasta achizitie nu ar fi existat, vanzarile Whirlpool ar fi crescut cu 8%. Vanzarile in SUA au crescut cu 45%, la nivelul de 3,3 miliarde de dolari, daca se ia in calcul aportul adus de achizitia Maytag, respectiv cu numai 4%, excluzand Maytag.

Whirlpool a anuntat ca exista un nivel pozitiv de cerere pentru noile produse pe care compania le-a lansat pe piata, cum este masina de spalat Cabrio, dar a declarat ca nivelul total al expeditiilor de aparatura electrocasnica facute de la marile fabrici ale companiei a scazut cu aproximativ 1%, in trimestrul trei 2006.

Cresterea pretului produselor finite si economiile facute la nivel de achizitii au compensat majorarea pretului materiilor prime si al altor costuri. Compania Whirlpool a facut estimari mai mici cu 1% referitoare la cresterea unitatilor din SUA in 2006. Un nivel de aproximativ 68% din vanzari se bazeaza pe unitatile companiei din SUA. in luna iulie, reprezentantii companiei estimau o crestere intre 1 si 2%.

Analistul Laura Champine a declarat ca aceasta industrie iti incetineste dezvoltarea in SUA si este influentata de cresterea ratelor dobanzii. "Aceasta industrie isi incetineste dezvoltarea pe piata americana si este afectata de cresterea ratelor dobanzii", a declarat Champine.

Vanzarile inregistrate de Whirlpool in alte regiuni, pentru al treilea trimestru 2006, au crescut cu 9% in Europa, 32% in America Latina si 10%, in Asia. Whirlpool a facut estimari pozitive referitoare la cresterea companiei in Europa si America Latina, motivat de faptul ca vanzarile de pe aceste piete reprezinta aproximativ 30% din totalul vanzarilor.

Whirlpool, care a achizitionat compania Maytag in luna martie, a declarat ca a vandut companiile Amana si Dixie Narco, pe care le detinea compania Maytag, pentru suma de aproximativ 100 de milioane de dolari. Whirlpool a anuntat ca estimeaza, inca, ca va vinde unitatile Hoover si Jade, pe care le-a caracterizat ca fiind operatiuni discontinue.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri