Studiul a fost comandat de grupul italian de firme de lux Altagamma, care include Versace si Ferrari. Datele publicate in acest studiu indica o crestere a valorii pietei mondiale de lux de 146 de miliarde de euro, in anul 2005, cu 9% mai mare decat in perioada anului anterior.

Vanzarea produselor de lux a inregistrat o scadere drastica dupa atacurile de la 11 septembrie 2001, care au determinat scaderea numarului calatoriilor si, implicit al cheltuielilor pe care le fac oamenii. Turismul contribuie puternic la vanzarea produselor de lux. "Dupa mai multi ani de restabilire a echilibrului, dupa 11 septembrie 2001, rezultatele inregistrate in anul 2005 confirma revitalizarea pietei", se afirma in studiu, dupa cum informeaza NewsIn.

Datele studiului indica o crestere exploziva a vanzarilor de produse si accesorii din piele, la fel cum releva faptul ca, pe pietele in dezvoltare, vanzarile sunt in crestere. Studiul indica faptul ca esantionul care a contribuit la revitalizarea vinzarilor de produse de lux este alcatuit din persoane de sex feminin, care lucreaza si beneficiaza de venituri mari. Vanzarile mondiale de produse din piele au crescut cu 18%, in anul 2005, nivelul cresterii acestor vanzari in Asia si SUA a fost de 20%. Vanzarea de articole de imbracaminte de lux pentru femei a crescut cu 9%, in conformitate cu datele acestui studiu, care a fost facut pe un esantion de doua sute de companii.

"Cele mai mari riscuri pentru acest sector este determinat de competitia pe care o reprezinta clasa intermediara de produse de lux cu preturi mult mai mici, competitia interna pe pietele in dezvoltare, cursul de schimb valutar si instabilitatea politica si economica", se precizeaza textul publicat. Din punct de vedere geografic, SUA ramane cea mai mare piata mondiala pentru vanzarea produselor de lux, cu un capital rulat de peste 52 de miliarde de euro. Pe locul doi se afla Europa, care ruleaza prin vanzarea de produse de lux un capital de peste 50 de miliarde de euro, datorita turistilor proveniti din Rusia, China si din India.