Profiturile nete ale grupului german de retail Praktiker AG, s-au majorat cu peste 15% in al treilea trimestru al 2006, atingang 32,5 milioane de euro, datorita reducerii costurilor de productie si vanzarile substantiale inregistrate in Europa de Est, a anuntat grupul.

Profitul net inregistrat a fost de 32,5 milioane de euro (40,8 milioane de dolari), fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand profiturile nete ale grupului s-au ridicat la 28 de milioane de euro.

Praktiker a anuntat intr-un comunicat ca nivelul castigurilor inainte de plata impozitelor si a amortizarii a crescut cu 10,5%, pana la 41, 3 milioane de euro. "Conform acestor date activitatea noastra este peste media sectorului", a precizat potrivit NewsIn directorul executiv al grupului, Wolfgang Werner. Compania inregistreaza peste 70% din profituri din vanzarile efectuate in Germania, grupul operand o serie de magazine si in Polonia, Ungaria, Romania, Turcia, Grecia, Bulgaria si Luxemburg.

Vanzarile in Germania au crescut cu 1,8% in ciuda inchiderii a opt magazine Praktiker, a mai precizat grupul. Pe plan international, vanzarile au crescut cu 16% pe fondul extinderii operatiunilor companiei in Europa de est, avand cu cinci magazine mai mult decat in al treilea trimestru al 2005.

Praktiker a cumparat in august compania rivala Max Bahr pentru o suma care nu a fost data publicitatii, pentru a-si majora cota de piata in Germania. in ceea ce priveste actiunile grupului, analistii sunt de parere ca achizitia companiei rivale Max Behr precum si posibilitatea majorarii taxei pe valoarea adaugata, preconizata pentru primul trimestru al 2007, ar fi scazut interesul investitorilor.

Investitiile totale ale Praktiker in Romania depasesc in prezent 100 milioane de euro. Compania a raportat in prima jumatate a lui 2006 o crestere a vanzarilor de 50 la suta fata de aceeasi perioada din 2005 in Romania, potrivit raportului financiar publicat pe pagina de internet a grupului.

In Romania, compania germana a deschis primul magazin in Bucuresti (cartierul Voluntari) in septembrie 2002. Anul urmator, Praktiker si-a extins prezenta cu alte trei locatii, situate in Cluj Napoca, Bucuresti (cartierul Militari) si Ploiesti. in 2004 au fost deschise magazine in Bacau, Brasov si Timisoara, iar in 2005 au fost inaugurate locatiile din Oradea, Constanta, Craiova si Arad.

Principalul sau concurent de pe piata de bricolaj este Bricostore, care detine o retea de sapte magazine. Piata romaneasca a atras si interesul altor jucatori straini, compania germana Hornbach, austriecii de la Baumax si francezii de la Mr. Bricolage anuntand planuri de intrare pe piata in viitorul apropiat.

Praktiker a fost controlat pana la inceputul acestui an de grupul german de retail Metro, care si-a vandut participatia de 40,5% la bursa, pentru aproape 500 de milioane de euro.