Cotidianul a publicat o scrisoare semnata de ministrul britanic al mediului, David Miliband, adresata ministrului de finante Gordon Brown, cu propuneri privind schimbarea comportamentului britanicilor, fortandu-i pe acestia sa plateasca pentru poluarea mediului.

"Instrumente care tin de piata financiara, inclusiv taxele, trebuie sa joce un rol important. Pe masura ce intelegem din ce in ce mai bine de ce se schimba clima, este clar ca trebuie sa facem mai mult", a scris Miliband in scrisoarea sa.

Miliband a recunoscut ca scrisoarea publicata de cotidianul britanic este autentica, dar a refuzat sa comenteze masurile specifice mentionate in scrisoarea sa.

"Pot insa spune atat: de 150 de ani am poluat atmosfera cu emisii de carbon, de parca acest lucru nu ar avea nici un efect. Dar aceste activitati au un efect ecologic foarte mare", a declarat acesta pentru postul de televiziune Sky News.

Aceasta scrisoare vine cu o zi inainte de publicarea de catre guvernul britanic a unui raport foarte important, redactat de un fost economist al Bancii Mondiale, Nicholas Stern, privind costul modificarilor climaterice

Acest raport, conform unui rezumat obtinut de Reuters, ajunge la concluzia ca ignorarea schimarilor climatice ar putea duce la crize economice comparabile cu cea de la inceputul anilor 1930.

In scrisoarea sa catre Gordon Brown, Miliband precizeaza ca "o marire substantiala" a taxelor in ceea ce priveste vehiculele care sunt responsabile de cele mai mari emisii de carbon, precum si obligativitatea platii unei "taxe de drum" care sa acopere eventualele daune ecologice produse de aceste vehicule.

"Acest lucru ar incuraja o migrare rapida de la transportul privat la cel public", a adaugat acesta.

Miliband intentioneaza sa stranga aproximativ 400 de milioane de lire sterline prin majorarea cu cinci euro a tarifelor pentru cursele aviatice, precum si aplicarea taxei pe valoarea adaugata in ceea ce priveste zborurile in cadrul teritoriului Uniunii Europene.

Acesta a adaugat ca intentioneaza sa ia masuri pentru a directioneze masa cumparatorilor catre produsele mai ecologice, evitand astfel produsele care implica risipa de energie.