Comisia Europeana a felicitat mai multe companii multinationale, printre care McDonald's, Coca-Cola si Pepsi-Cola, pentru eforturile depuse impotriva obezitatii, in ciuda faptului ca acesti producatori sunt acuzati tocmai de provocare obezitatii, la nivel mondial, relateaza AFP.

Comisarul european pentru sanatate, Markos Kyprianou, a refuzat sa observe existenta vreunei contradictii intre demersul Comisiei Europene si faptul ca producatorii de bauturi racoritoare si restaurantele de tip fast food sunt acuzati, din cauza contrbiutiei aduse la cresterea numarului de persoane obeze in multe regiuni ale lumii.

"Este necesar sa abordam altfel aceasta problema. Ce este cel mai important? Sa vedem ca oamenii care sunt implicati in aceasta problema iau masurile necesare, pentru solutionarea ei", a declarat oficialul european.

Citeste si:

Comisia Europeana a apreciat faptul ca pe ambalajele produselor McDonald's din Europa sunt trecute informatii nutritionale si a salutat angajamentul pe care si l-au luat noua companii producatoare de bauturi racoritoare, printre care Coca-Cola si Pepsi-Cola, de a nu se adresa, in campaniile lor publicitare, unui public-tinta cu varsta mai mica de 12 ani.

Directorii europeni ai acestor companii au fost invitati la tribuna, ca sa prezinte felul in care lupta, zilnic, pentru combaterea obezitatii, in timp ce, in exteriorul salii in care a avut loc conferinta de presa, se aflau amenajate standuri de prezentare a produselor fabricate de aceste companii. Aceasta punere in scena a reusit sa determine un anumit grad de iritare al Asociatiei Presei Internationale (l'Association de la presse internationale.

"Folosirea salii de presa traditionala a Comisiei Europene pentru a pune in valoare punctul de vedere al intreprinderilor care activeaza intr-un sector specific poate ridica semne de intrebare referitor la politica de informare si mai ales de comunicare a Comisiei Europene", se arata intr-un comunicat al API.