Grupul european de aeronautica Airbus a anuntat ca va majora ritmul de productie al avioanelor de cursa pe distante medii A320, pana la 36 de aparate pe luna incepand din decembrie 2008, fata de nivelul actual de 30 de de aparate, pentru a face fata cererii.

Productia va trebui mai intai sa atinga cota de 32 de aparate pe luna incepand cu ianuarie 2007, apoi cota de 34 de aparate pe luna in martie 2008 si in final sa atinga nivelul propus, de 36 de aparate pe luna in decembrie 2008, a precizat purtatoarea de cuvand a grupului aeronautic, confirmand astfel informatia publicata in cotidianul de afaceri Wall Street Journal Europe.

Conform cotidianului citat de NewsIn, aceasta decizie a grupului Airbus vine pentru a compensa pierderile financiare cauzate de intarzierile de livrare a aeronavelor de transport gigant A380, precum si anumite costuri ale programului de constructie al modelului A350.

Citeste si:

Grupul european de aeronautica Airbus a anuntat la data de 19 octombrie ca noile intarzieri de livrare a modelelor A380 ar putea costa compania aproximativ 6,3 miliarde de dolari intre 2006 si 2010. Programul de constructie al modelului de avion de transport gigant va deveni profitabil abia dupa vanzarea a 420 de aparate, fata de cifra estimata precedent de 270 de aparate.

Modelul A380 va fi cel mai mare aeronava de linie din istoria aviatiei odata cu intorducerea sa pe circuitele comerciale, la sfarsitul anului 2007. Versiunea initiala a modelului va putea transporta 555 de calatori, daca se opteaza pentru transportul divizat in clase, sau 840 de persoane daca se prefera curse tip charter.

Grupul Airbus, detinut de EADS, trece momentan printr-o criza substantiala, seful acestui grup, Christian Streiff, demisionand dupa numai trei luni si fiind inlocuit cu Louis Gallois, iar actiunile companiei au scazut substantial pe fondul intarzierilor de livrare a aeronavei gigant A380.