Statele Unite ale Americii au estimat ca impactul intarzierilor de livrare a modelului A380 asupra rezultatelor financiare ale companiei EADS, ce detine Airbus, dovedeste ca aeronava este vanduta la un pret scazut artificial, datorita subventiilor.

"Pretul modelului A380 vandut de Airbus, in concurenta directa cu Boeing, a fost in realitate atat de scazut pentru ca impactul intarzierii programului de livrari anuntate recent sa fie diminuat", reiese din rezumatul argumentelor avansate de guvernul american in cadrul plangerii depuse la Organizatia Mondiala a Comertului impotriva Uniunii Europene. Documentul a fost oferit de reprezentantii ministrului american al comertului. "EADS a anuntat public ca aceste intarzieri de livrare vor provoca o reducere cu 600 de milioane de euro a rezultatelor sale inainte de plata impozitelor", a continuat acest text, dupa cum informeaza NewsIn.

EADS, care a anuntat o intarziere de doi ani a programului sau de productie a modelului sau gigant de transport, A380, a mentionat in al treilea trimestru al anului 2006 costuri suplimentare legate de constructia modelului care i-au redus profiturile operationale cu un miliard de euro. Acest nou argument al partii americane in cadrul litigiului transatlantic privind subventiile acordate industriei de aeronautica figureaza printre cele 102 puncte inscrise in acest document pentru a dovedi ca Airbus beneficiaza de subventii ce creaza distorsiuni pe piata aeronavelor de peste 100 de locuri, pe care Airbus o imparte cu Boeing.

Pretul de catalog al lui Airbus A380 se ridica la 306 milioane de dolari (aproximativ 235 de milioane de euro). Statele Unite ale Americii au depus plangere, in octombrie 2004, impotriva subventiilor europene acordate grupului Airbus, insa procedura a fost intarziata de o serie de litigii judiciare intre cele doua parti. Uniunea Europeana a depus, in paralel, o plangere la OMC impotriva subventiilor acordate de autoritatile americane grupului Boeing.