Germania a reusit sa ajunga la o solutie prin care sa isi pastreze influenta in cadrul grupului european de aeronautica EADS, apeland la un consortiu de banci ce vor prelua temporar o parte din participatiunea pe care DaimlerChrysler o detinea din EADS, informeaza NewsIn.

Producatorul german de automobile intentioneaza sa isi reduca cu o treime participatia de 22,5% pe care o detine din EADS. Aceasta tranzactie ii va permite sa isi mentina neschimbata puterea de vot in cadrul EADS. "S-a ajuns la o solutie iar participantii s-au inteles", a declarat pentru Reuters purtatorul de cuvant al guvernului, Ulrich Wilhelm, adaugand ca pana la sfarsitul lunii se va face anuntul oficial.

Grupul de aeronautica EADS a fost confruntat cu o criza de proportii in cursul anului trecut, cauzata de intarzierile de productie ale gigantului avion de transport Airbus A380, situatie ce a generat reduceri ale profitului potential cu aproximativ cinci miliarde de euro si a ridicat posibilitatea unor "durerose" concedieri.

Conform acordului incheiat de guvernul german, consortiul de banci va prelua o participatie de 7,5% din EADS, ce apartinea grupului DaimlerChrysler in schimbul unui imprumut, aceasta participatie urmand a reveni constuctorului german de automobile in aproximativ patru ani, a declarat o sursa bancara. Acest acord va garanta in continuare paritatea germano-franceza in cadrul EADS, grup care a fost afectat de pozitiile uneori adverse ale celor doua tari.

Citeste si:

Consortiul bancar, condus de Deutsche Bank, Commerzbank, KfW si banca americana de investitii Goldman Sachs, intentioneaza sa implice aproximativ alte 12 banci in acest consortiu pentru a sustine aceasta tranzactie, evaluata la 1,5 miliarde de euro (doua miliarde de dolari).

Acest lucru ar reduce riscurile generate de eventualele deprecieri ale actiunilor EADS. "Aceasta solutie este una temporara. Nu este vorba de nimic mai mult decat un imprumut", a declarat sursa bancara pentru Reuters. "Bancile vor detine doar pentru o perioada aceasta participatie. Un interval de timp de trei sau patru ani nu reprezinta o perioada nerealista" DaimlerChrysler va primi banii si va plati o dobanda fixa", a adaugat sursa.

Aceasta sursa a adaugat ca grupurile Credit Suisse si Morgan Stanley au putea face parte din grupul final. Guvernul din Berlin a incercat in ultimele luni sa ajunga la un acord care i-ar permite sa pastreze influenta germana din cadrul EADS, care detine compania producatoare de aeronave Airbus.

Daimler si bancile implicate in aceasta tranzactie au refuzat ca ofere informatii suplimentare.