Cota de piata a producatorului de aeronave Airbus a scazut, anul trecut, la 40% de la 45% cat era in 2005, pe fondul vanzarilor slabe, potrivit unui raport publicat luni in cotidianul Financial Times Deutschland, relateaza Reuters, dupa cum informeaza NewsIn.

Airbus a inregistrat anul trecut 800 de comenzi nete, cu mult sub nivelul comenzilor inregistrat in 2005, de 1 055, potrivit cotidianului german. Daca se ia in considerare numarul de aeronave comandate, cota de piata a Airbus a scazut in 2006 de la 52% pana la 43%.

Cotidianul de afaceri a adaugat ca motivele acestei pierderi de cota sunt legate in principal de numarul scazut al vanzarilor de modele A330/340, problemele legate de productia aeronavei gigant A380, precum si dificultatile legate de productia noului model A350.

Airbus, care este detinut de grupul european de aeronautica EADS, va anunta la data de 17 ianuarie numarul total de comenzi inregistrat in 2006. EADS este compania-mama a producatorului de aeronave Airbus si anul 2006 a reprezentat un an foarte slab al grupului, compania anuntand noi intarzieri ale livrarilor modelului gigant A380.

Citeste si:

Airbus a fost fortat sa reproiecteze modelul A350 pentru a contracara succesul fulminant al firmei Boeing pe piata aeronavelor de dimensiuni mijlocii, asigurat de modelul sau 787 Dreamliner, ce va fi utilizat de companiile de transport aerian incepand de anul viitor.

Boeing a beneficiat de un numar record de 1 044 comenzi ferme in 2006, depasind anul precedent, in care inregistrase 1 002 comenzi ferme, a anuntat producatorul american de aeronave. Afectat de probleme de productie si management, performanta Airbus in ultimele 12 luni a fost sub cea a rivalului american, inregistrand doar 635 de comenzi ferme pana la sfarsitul lunii noiembrie.

Airbus a ocupat, in 2005, locul intai in clasamentul producatorilor de aeronave, inregistrand 1055 comenzi nete, ceea ce reprezinta un nou record al industriei aviatice. Chiar inainte de afisarea rezultatelor, se estimeaza ca Airbus nu va reusi sa se mentina la sefia clasamentului producatorilor de aeronave in anul 2006, pierzand aceasta pozitie in favoarea rivalului american pentru prima data din anul 2000.