Monopolul rus de gaze naturale Gazprom intentioneaza sa lanseze o campanie de relatii publice pentru a-si imbunatati imaginea externa, pe fondul seriei de crize prin care a trecut cu statele ex-sovietice care au amenintat aprovizionarea Europei cu gaze naturale si petrol.

Grupul Gazprom duce negocieri cu societatea americana de consiliere in domeniul comunicatiei PBN, specializat pe Rusia, pentru o serie de servicii in valoare de aproximativ 11 milioane de dolari, a anuntat marti cotidianul rus Kommersant, citand o sursa familiarizata cu acest dosar. "Negocierile au loc, cu siguranta" cu compania PBN, a confirmat marti pentru AFP purtatorul de cuvant al Gazprom, Denis Ignatiev, fara a oferi informatii suplimentare, informeaza NewsIn.

Conform cotidianului Kommersant "principalul obiectiv al oficiului rus al PBN si al colegilor sai din Statele Unite ale Americii si Marea Britanie va fi redactarea unui program pentru ameliorarea imaginii Gazprom dincolo de frontierele ruse, in principal in Uniunea Europeana si SUA". Imaginea gigantului rus si a Rusiei in general a fost afectata de "crizele gazului", care au pus pe pozitii adverse Moscova cu Ucraina, Georgia, Azerbaidjanul si mai recent Belarusul, estimeaza Kommersant.

Citeste si:

La 1 ianuarie 2006, s-a declansat prima criza a gazului, intre Rusia si Ucraina. Moscova a sistat livrarile de gaze naturale catre statul ucrainean pentru a convinge Kievul sa accepte o majorare a preturilor, aceasta criza afectand si livrarile catre Uniunea Europeana.

Un an mai tarziu, o alta criza a gazului intre Kremlin si Belarus a dus la ingrijorari legate de o noua sistare a livrarilor. La data de 31 decembrie 2006, Minsk-ul a semnat in ultimul moment un acord privind preturile la gazele naturale insa a urmat o criza petroliera, culminand cu sistarea livrarilor de petrol rusesc catre Europa prin ruta de tranzit ce traverseaza Belarusul.

La sfarsitul saptamanii trecute, ministrul rus al dezvoltarii economice, German Gref, a recunoscut ca "imaginea Rusiei (ca furnizor de incredere de energie), a avut de suferit ca urmare a acestei crize". Rusia, care a asigurat in 2006 presedintia grupului G8, al statelor cele mai industrializate, a semnat un contract cu grupul american de publicitate Ketchum pentru a-si ameliora imaginea.