Vantul cu viteze de pana la 200 de kilometri pe ora a afectat joi toata Europa, deoarece a paralizat traficul feroviar din Marea Britanie, Olanda sau Germania si a provocat, in portul din Rotterdam, cel mai mare port european, o deversare de petrol la unul dintre terminale.

Asiguratorii au declarat, dupa domolirea recenta a vantului, ca previziunile despre amploarea daunelor provocate de furtuni nu vor aparea decat la inceputul saptamanii viitoare, dar au apreciat, dupa primele estimari ca este improbabil ca aceste costuri sa fie masive.

Asociatia germana de asigurare, GDV, a anuntat ca daunele asigurate pentru furtuna in acest stat s-ar putea ridica la aproximativ un miliard de euro (1,3 miliarde de dolari).

Norwich Union, cel mai mare asigurator britanic si parte a grupului Aviva, a anuntat ca a primit prin call centre, un numar de trei sau patru ori mai mare decat media de apeluri din partea clientilor britanici, unde vantul a batut cu pana la 160 de kilometri pe ora.

Banca Regala a Scotiei, al doilea mare asigurator britanic, ce opereaza prin intermediul marcilor precum Direct Line sau Churchill, a anuntat ca isi va extinde personalul din call center pentru a face fata numarului mare de apeluri din partea detinatorilor de polite.

Reprezentantii Norwich Union au declarat, pe de alta parte, ca primele evaluari pe care le-a facut indica o factura mult mai redusa decat cea inregistrata de industrie in 1990, cand furtuna din ianuarie si februarie a afectat Marea Britanie si Europa de Vest, provocand daune de zece miliarde de dolari.

Citeste si:

"Nu cred ca exista date care sa sugereze, in aceasta faza, ca lucrurile vor fi la o astfel de scala", a declarat potrivit NewsIn un purtator de cuvant al Norwich Union. "Este iarna si noi asta facem, platim astfel de polite pentru daunele facute de furtuni. Platim, in mod obisnuit, milioane de astfel de solicitari", a continuat purtatorul de cuvant al companiei britanice de asigurari.

Solicitarile initiale au fost cele pentru daune relativ minore, precum semineurile surpate, parti de acoperis smulse ori pentru vehicule afectate, a declarat un purtator de cuvant al Royal & SunAlliance.

Aegon, unul dintre cel mai mari asiguratori olandezi, a anuntat ca nu estimeaza ca banii platiti pentru asigurari vor avea un impact mare asupra companiei. Asiguratorul german Allianz a anuntat ca a organizat o linie speciala cu program nonstop pentru clienti si ca echipele pentru evaluarea daunelor muncesc in toata tara.

Una dintre problemele in a preveni ca firmele sa exagereze impactul financiar al unor astfel de furtuni este ca nu exista un centru paneuropean care sa colecteze astfel de date meteorologice, au declarat reprezentantii Hannover Re, al patrulea cel mai mare reasigurator mondial.

"Calcularea daunelor intr-o astfel de situatie este mai complicata decat in cazul uraganelor. Avem nevoie de date locale, in timp ce in cazul uraganelor din SUA ne putem baza pe informatiile rapide furnizate de catre Centrul National pentru Uragane", a mai spus o purtatoare de cuvan a companiei.