Gratie noului aparat long- currier 787 Dreamliner, foarte apreciat de specialisti, compania americana Boeing - aratata cu degetul cu numai un an in urma din cauza aparatelor sale invechite moral si a pierderii unor importante piete - iese la contraatac in lupta cu marele sau concurent Airbus, relateaza corespondentul din Londra al agentiei Reuters.

Noul model, al carui atu este consumul mult mai mic de carburanti comparativ cu aparatele Airbus, a determinat o crestere sensibila de comenzi din partea unora dintre companiile lumii afectate grav de cresterile de preturi la titei.

Lucrurile evolueaza de o asemenea maniera, incat anul acesta, pentru prima oara din anul 2000, producatorul american de avioane ar putea inregistra mai multe comenzi decat rivalul sau european, in ciuda ofensivei Airbus, cu gigantul sau A380. "Boeing reintra in lupta", a declarat Richard Aboulafia, cunoscut analist al firmei americane de consultanta Teal Group. "Boeing prinde, intr-adevar, viteza", releva, la randul sau, un analist din Londra.

Korean Air si-a anuntat, deja, intentia de a achizitiona 20 de aparate Boeing 787, pentru a inlocui avioanele Airbus modelele A300-600. Un impuls al orientarii companiei sud-coreene spre Boeing l-a constituit costul mult prea mare al modernizarii modelului Airbus A350.

O stire de ultima ora este cea referitoare la planul companiei Boeing de a scoate din uz modelele sale invechite 717 si 757 si de a lansa linia de fabricatie a unui long-currier cu o capacitate superioara modelului 747, mai precis, producerea pana in 2006 a unei versiuni a modelului 777.