Profitul Volkswagen in primul trimestru al acestui an a ajuns la 70 de milioane de euro (92 de milioane de dolari), fata de 26 milioane de euro in perioada similara a anului trecut.

Potrivit Reuters, profitul a crescut semnificativ, in ciuda faptului ca vanzarile au scazut cu 2,4 procente, respeciv pana la 21,1 miliarde de euro. Printre planurile de redresare initiate in acest an de presedintele companiei, Bernard Pischetsrieder, se numara reducerea cu 3,1 miliarde de euro a costurilor de productie si inghetarea salariilor in Germania.
Masurile au in vedere cresterea veniturilor pe piata vest-europeana, care absoarbe peste jumatate din vanzarile mondiale ale constructorului modelelor Golf si Passat, confruntat cu un declin al vanzarilor pe pietele nord-americane si cu o competitie tot mai puternica pe piata chineza. La inceputul acestui an, industria auto a consemnat anumite dificultati pe principalele piete la nivel mondial, expertii anticipand ca preturile materiilor prime vor continua sa exercite presiuni semnificative asupra constructorilor.

Potrivit directorului diviziei din China a firmei Volkswagen, Bernd Leissner, cota de piata a producatorului german pe cea de-a treia piata auto din lume s-a redus de la 25,2% la sfarsitul anului trecut, pana la 18,9% in primul trimestru al acestui an. In ceea ce priveste evolutia pietei, oficialii Volkswagen nu intrevad o imbunatatire semnificativa pe termen scurt, principalele motive fiind cursul de schimb defavorabil al monedei europene si incertitudinea cu privire la costurile cu materiile prime.