Venitul net al Coca-Cola a scazut la 678 milioane dolari, respectiv 29 de centi/actiune, de la suma de 864 milioane de dolari, adica 36 de centi/actiune, inregistrata in aceeasi perioada din 2005.

Excluzand costurile asociate cheltuielilor companiei Coca-Cola Enterprises, castigurile Coca-Cola au fost de 52 centi/actiune, informeaza NewsIn. Previziunile medii ale analistilor au fost pentru un castig de 50 centi/actiune, potrivit Reuters Estimates. Coca Cola Enterprises a anuntat pierderi nete de 1,71 miliarde dolari pe ultimul trimestru din 2006, fata de o pierdere de 57 milioane de dolari in trimestrul al patrulea din 2005, si a estimat scaderea profitului in 2007.

Compania a avut, in 2006, cheltuieli de 2,9 miliarde de dolari pentru reducerea valorii contabile a unor active. Coca Cola Enterprises a renuntat la unele active cumparate in urma cu 10-12 ani, pentru a reduce valoarea nominala a activelor sale din America de Nord la valoarea estimata de piata. Cand a incheiat tranzactiile respective, Coca Cola Enterprises estima o crestere anuala a afacerilor sale cu bauturi cu 2 - 5%.

Reprezentantii companiei, detinuta in proportie de 35% de Coca-Cola, au avertizat ca se vor confrunta cu cresteri fara precedent ale costurilor unor materii prime in 2007 in America de Nord, in primul rand ca urmare a scumpirii aluminiului, folosit pentru cutii, si a siropului de porumb, utilizat ca indulcitor la fabricarea multor bauturi racoritoare.

Citeste si:

In ultimii ani, insa, castigurile companiei au stagnat, deoarece clientii au preferat alte produse, cum ar fi apa minerala sau alte sucuri. Scaderea castigurilor companiei, corelata cu preturile materiilor prime pe care trebuie sa le plateasca firma, au redus valoarea nominala a activelor fata de momentul in care au fost facute achizitiile.

Coca Cola Enterprises, cel mai mare imbuteliator de bauturi racoritoare Coca Cola din lume, a anuntat, pe 13 februarie, ca si-a planificat sa concedieze aproximativ 3.500 de salariati, care reprezinta 5% din personalul actual, pentru a compensa cheltuielile mari cu materiile prime.

In ultimii ani, companiile Coca-Cola si PepsiCo au incercat sa isi extinda liniile de productie, deoarece consumatorii din multe piete dezvoltate se reorienteaza de la consumul de bauturi racoritoare cu continut de zahar la alte produse mai sanatoase, cum ar fi apa minerala si sucul de portocale.

PepsiCo, al doilea producator de bauturi racoritoare din lume, a anuntat, saptamana trecuta, ca a avut o crestere cu 61% a profitului trimestrial, dar cotatia actiunilor sale a scazut, insa, din cauza cererii scazute pentru bautura racoritoare Gatorade si a prognozelor moderate.