Michelin, cel mai mare producator de cauciucuri din Europa, a avut in 2006 un profit in scadere fata de anul trecut, deoarece majorarea preturilor nu a reusit sa compenseze integral cresterea preturilor materiilor prime, informeaza NewsIn.

Michelin estimeaza ca profiturile operationale ale companiei vor creste simtitor in acest an. Profitul operational al companiei Michelin, calculat fara cheltuielile exceptionale, a scazut in 2006, cu 2,2%, la valoarea de 1,338 miliarde euro (1,75 miliarde dolari), peste previziunile medii ale analistilor. Profitul operational dupa calcularea tuturor costurilor a fost de 1,118 miliarde euro.

Reprezentantii Michelin au anuntat ca vor sa creasca dividendele cu 7,4%, la 1,45 euro/actiune.

Citeste si:

Cotatia actiunilor Michelin a crescut cu 6,3%, la 79,65 de euro, dupa ce a atins un maxim istoric de 79,95 euro. Actiunile Michelin au crescut cu 3,3% pana acum in 2007. in 2006, actiunile Michelin s-au scumpit cu 53%.

Actiunile Michelin au crescut in contextul in care companiile rivale japoneze Bridgestone si Yokohama Rubber au majorat previziunile lor pentru vanzarile si castigurile din 2006.

"Cresterea actiunilor Michelin se intampla ca efect al restructurarii anticipate la amplasamente foarte scumpe ale companiei din Europa si America de Nord", a spus analistul Stephen Cheetham de la Sanford C. Bernstein, citat de Reuters.