Airbus are in total 21.000 de salariati in Germania si 22.000 in Franta. Consiliul de administratie a companiei -mama a Airbus, EADS, a decis luni, "in unanimitate", lansarea programului de restructurare Power 8, care va permite reducerea costurilor cu cel putin doua miliarde de euro pe an, incepand din 2010.

Repartitia productiei intre Franta si Germania va ramane neschimbata in ceea ce priveste constructia gigantului avion de transport Airbus A380. Viitoarea aeronava de cursa lunga A350 va fi, in schimb, produsa in mare parte in Franta, in timp ce aeronava de curse pe distante medii A320 va fi repartizata Germania, mai scrie Die Welt in editia online.

Modalitatile de aplicare a acestui plan, care nu a fost inca dezvaluit, vor fi prezentate salariatilor in cursul zilei de miercuri. Anuntul aplicarii planului Power 8, prevazut initial pentru saptamana trecuta, a fost amanat in ultimul moment din cauza unui dezacord franco-german privind repartitia eforturilor. Germania, temandu-se ca ar putea fi dezavantajata, a emis saptamanile precedente mai multe apeluri privind o partajare echitabila din punct de vedere social a restructurarii.

Planul prevede o reorganizare industriala si concedieri masive. Prezentat la inceputul lunii octombrie 2006, dupa noi intarzieri ale avionului gigant A380, Power8 vizeaza reducerea costurilor "cu cel putin doua miliarde de euro pe an, incepand din 2010", scurtarea cu doi ani a ciclurilor de dezvoltare si o crestere cu 20% a productivitatii.

Citeste si:

Planul trebuie sa permita generarea a cinci miliarde de euro in lichiditati, pana in 2010. Grupul urmareste in special "diminuarea cu 30% a costurile de operationale".

Producatorul de aeronave trebuie sa evalueze si activitatea celor 16 uzine din Europa, dintre care patru sunt in Franta si sapte in Germania. Airbus trebuie sa separe activitatile de baza de cele care ar trebui sa fie concesionate, mai ales in zonele care utilizeaza dolarul ca moneda de referinta, pentru a compensa intarirea euro.