Cercetarea specialistilor de la J.D. Power a avut ca subiect parerea cumparatorilor despre masinile pe care le-au cumparat si este realizata anual. Pentru ca rezultatul sa fie cat mai expresiv, posesorii de automobile au fost rugati sa dea detalii despre problemele mecanice ale masinii, aspectul exterior si interior, performantele vehiculului, costurile de intretinere si chiar profesionalismul dealerului.

In acest an, pentru prima data au fost luate in calcul 124 de masini facand parte din toate segmentele pietei, de la supermini pana la impozantele 4x4 sau roadstere. Fiecare posesor al unui astfel de vehicul a raspuns unui numar de 70 de intrebari, clasificand fiecare automobil cu puncte de la 1 (inacceptabil) la 10 (impresionant).

Una dintre cele mai interesante concluzii ale studiului "Car Customer Satisfaction Index" realizat de J.D. Power este aceea ca marca Mini a avut cea mai buna evolutie in 2004, iar marca nipona de lux Lexus este cea mai laudata de cumparatori pentru al cincilea an consecutiv.

Posesorii de vehicule Mini au raportat imbunatatiri substantiale ale calitatii si fiabilitatii, aceasta marca urcand, in ciuda prezentei sale de numai doi ani in aceasta ancheta, cu 19 puncte, pana pe locul 6 in clasamentul general.

Pe primul loc in topul marcilor se situeaza Lexus, cu 848 de puncte din 1.000 posibile, japonezii fiind urmati indeaproape de constructorul ceh Skoda, cu 847 de puncte. O alta marca nipona, Honda, a avut o crestere spectaculoasa de nu mai putin de 14 puncte, atingand un total de 843, corespunzatoare pozitiei a treia.

In clasamentul general al modelelor, Honda Jazz este pozitionata pe primul loc pentru al doilea an consecutiv avand un avans considerabil fata de Lexus IS 200, vehicul aflat pe pozitia a doua.

Pe locul trei se claseaza Toyota Yaris, cu un indice de satisfactie de 85,1%.

Un fapt demn de luat in seama este prezenta in scadere a modelelor japoneze in Top 20, acestea fiind in numar de 10 fata de studiul anterior, realizat in urma cu un an, cand in partea superioara clasamentului se aflau 14 vehicule construite in Tara Soarelui Rasare.

Pe clase de vehicule, clasamentul intocmit de J.D.Power prezinta anumite surprize. In domeniul supreminiurilor, Honda Jazz, model vandut in special in vestul continentului, are un indice de satisfactie de 88,1%, fiind urmat de Toyota Yaris (85,1%) si, surprinzator, Skoda Fabia (84,7%).

Masinile de dimensiuni reduse sunt dominate de Toyota Corolla, Honda Civic si Audi A2, in timp ce clasamentul masinilor de familie are ca lider, din nou surprinzator, modelul Skoda Octavia, acesta fiind urmat Honda Accord si Mazda6.

Citeste si:

Un alt clasament care ofera surprize este cel al vehiculelor de teren cu tractiune integrala. Aici, liderul incontestabil este Kia Sorento. Cu un indice al satisfactiei de 84%, vehiculul coreean si experienta de a fi proprietarul acestuia au fost descrise de catre revista "WhatCar?", partenerul media oficial J.D. Power, cu calificative "bine sau peste medie" in sapte din cele opt categorii ale studiului.

Kia a realizat pasi uriasi

"In ultimii ani, Kia a realizat pasi uriasi in procesul de imbunatatire a intregii game de modele iar rezultatul studiului J.D. Power confirma ca Sorento este un vehicul exceptional."
Dan Chitaru, director general Kia Rom Auto

Top 10 modele

1. Honda Jazz 88,1%
2. Lexus IS200 85,5%
3. Toyota Yaris 85,1%
4. Skoda Fabia 84,7%
Skoda Octavia 84,7%
6. BMW seria 5 84.3%
7. Kia Sorento 84,0%
8. Honda Accord 83,9%
8. Toyota Corolla 83,9%
10. Porsche Boxter 83,8%

Top 10 marci

1. Lexus 84,8%
2. Skoda 84,7%
3. Honda 84,3%
4. Toyota 83,5%
5. BMW 82,9%
6. Mini 82,1%
7. Mazda 81,7%
7. Volvo 81,7%
9. Audi 81,0%
10. Saab 80,8%
Media industriei auto 78,6%
Sursa: J.D. Power - Customer Satisfaction Index (CSI)

"Rezultatul J.D. Power nu ne surprinde"

"Skoda este recunoscuta drept una dintre cele mai fiabile marci auto, renume pe care si l-a cucerit de-a lungul celor peste 100 de ani de traditie. Inca de la lansare, noua Octavia a castigat peste 6 premii "Masina anului" in Europa. Rezultatul J.D. Power nu ne surprinde, iar pe viitor ne asteptam la pozitionari in top la astfel de clasamente. Valoarea de revanzare a noii Octavia reprezinta un alt atu al modelului, si datorita pozitionarii in proximitatea clasei B, atat din punct de vedere al dimensiunilor, cat si al calitatilor sale tehnice. Masina se detaseaza net de media clasei compacte si tinde spre granita superioara a clasei A."
Nina Bratfalean, PR Manager Porsche Romania, importator Skoda