Profitul net obtinut de Swatch Group, cel mai mare producator de ceasuri din lume, a crescut cu 34% anul trecut, pana la nivelul record de 830 milioane franci elvetieni (688,8 milioane dolari), depasind cu mult asteptarile pietei, a anuntat luni compania elvetiana.

Cel mai mare producator de ceasuri din lume, detinator a aproximativ 19 branduri, a anuntat majorarea dividendului si a lansat o companie de rascumparare de actiuni, evaluata la 400 de milioane franci elvetieni, anunta NewsIn, citand Reuters. Reprezentantii companiei au afirmat ca pana in prezent beneficiaza de "un start excelent pentru 2007, existand perspective incurajatoare pentru intregul an".

Un grup de 12 analisti chestionati de Reuters au mizat in medie pe o majorare cu 12% a profitului net de anul trecut, pana la 788 milioane franci, estimari facute pe baza vanzarilor raportate anterior care au atins nivelul de 5,05 miliarde franci. Cea mai mare crestere a fost inregistrata de divizia principala a grupului de ceasuri si bijuterii, unde vanzarile au crescut cu 14%, contribuind cu 76% din profitul operational.

Citeste si:

Cererea pentru produse de lux a crescut substantial in 2006, mai ales in Asia, in timp ce pietele mondiale s-au dezvoltat, iar averea celor bogati s-a inmultit, acestia devenind mai interesati de bijuteriile scumpe si ceasurile produse manual.

Compania a anuntat luni ca majorarile de preturi vor avea un impact major asupra rezultatelor financiare pentru anul 2007, compensand anumite costuri de productie. Grupul Swatch are peste 20 de mii de angajati in aproximativ 50 de state din lume.

In ultima vreme Swatch a demarat o politica de achizitii a principalelor grupuri producatoare de ceasuri din Elvetia, printre brandurile achizitionate de Swatch numarandu-se Breguet, Blancpain, Jaquet Droz, Glash�tte-Original, Union Glash�tte, Leon Hatot, Omega, Rado, Longines, Tissot, Calvin Klein, Certina, Mido, Pierre Bal-main, Hamilton, Flik Flak si Endura.