In aceeasi perioada vanzarile au inregistrat o crestere cu 9 procente, pana la 3,93 miliarde de dolari.

Cu toate acestea, oficialii Nike au declarat ca marjele de profit, precum si incasarile de pe piata americana sunt supuse unor presiuni, iar cererea din Marea Britanie, Franta si Japonia se situeaza pe un trend descendent.

Analistii sunt de parere ca tendinta consumatorilor de diminuare a cheltuielilor afecteaza in mod negativ afacerile gigantului american.

Doi dintre cei mai importanti distribuitori Nike din SUA, Foot Locker si Finish Line, au avut un an destul de greu, confruntandu-se cu un mediu de retail dificil. Specialistii sunt de parere ca aproximativ o cincime din vanzarile Nike provin de la cele doua lanturi.

Citeste si:

"In calitate de partener si noi am avut de suferit de pe urma acestor dificultati", a declarat directorul de marca al Nike, Charlie Denson.

In timp ce veniturile de pe unele dintre pietele cheie ale producatorului american s-au diminuat, altele au inregistrat performante mai bune, sustinute, in principal, de un dolar slab.

Incasarile de pe continentul european din Q1 au crescut cu 15%, iar cele din regiunea Asia Pacific cu 11%. De asemenea, marcile de top ale companiei, precum Converse, au avut o evolutie buna.