Numarul clientilor carora grupul financiar ABN Amro le-a acordat microfinantari s-a dublat aproape anul trecut pana la 351.500 la nivel global, pe seama dezvoltarii activitatilor in Brazilia, India si Statele Unite, a anuntat grupul in raportul sustenabilitatii.

In anul 2005, numarul clientilor carora ABN Amro le acordase microfinantari era de 186.300, potrivit NewsIn. Microfinantarea permite multor oameni sa iasa din saracie, insa o problema importanta ramane capacitatea de distributie a activitatii de microfinantare. Grupul foloseste metode diferite de microfinantare in Statele Unite ale Americii (SUA), Brazilia si India, cele trei state in care desfasoara in mod curent astfel de activitati, in functie de nevoile locale, se mentioneaza in raport.

In Brazilia, grupul financiar si-a extins portofoliul de creditare de la 0,2 milioane euro in 2005 la 5,8 milioane euro anul trecut, prin extinderea retelei in noua orase braziliene. in anii urmatori, strategia ABN Amro implica extinderea retelei bancii in zone cu venituri mici care ofera activitati productive.

Citeste si:

In India, ABN Amro ofera credite persoanelor cu probleme economice prin intermediarii locali care au retele extinse la nivel rural. Portofoliul de microcredite acordate de ABN Amro in India a crescut anul trecut la 26,2 milioane euro, numarul intermediarilor fiind de 26 pe intinsul a sase state. Afacerile de microfinantare din India au intrat pe profit dupa primul an de activitate si continua sa opereze profitabil.

In SUA, grupul foloseste, de asemenea, intermediari, pentru sprijinirea start-up-urilor si a microfinantarilor. Valoarea imprumuturilor catre comunitatile cu venituri mici din SUA este mult mai mare decat cea din statele in curs de dezvoltare, respectiv de 1.000-10.000 dolari.

ABN Amro are peste 3.000 sucursale in peste 60 tari, iar mijlocul anului trecut activele totale ale grupului atingeau valoarea de 986 miliarde euro. ABN Amro este listata la bursele din Londra, New York si Euronext. Grupul este prezent si in tara noastra prin ABN Amro Romania, care detinea active de 5,27 miliarde lei (1,56 milioane euro) la sfarsitul anului trecut, controla 3,06% din piata bancara romaneasca si desfasura, cu precadere, activitati pe segmentul companiilor mari.