Nestle a anuntat joi ca aceasta tranzactie va permite divizie sale de alimente - ce produce mancare pentru copii, alimente medicale, alimente pentru slabit si pentru sportivi - sa inregistreze vanzari anuale de aproximativ zece miliarde franci elvetieni (8,21 miliarde dolari).

Gerber, o firma foarte cunoscuta in Statele Unite ale Americii, va genera castiguri din vanzari de 1,95 miliarde dolari in 2007, informeaza NewsIn, citand Reuters. In ciuda faptului ca Nestle este cel mai mare producator de alimente pentru copii din lume, i-a lipsit o prezenta puternica pe piata americana, intentionand de mai bine de zece ani sa achizitioneze grupul Gerber.

Dupa finalizarea acestei tranzactii, Novartis va genera 100% din venituri din diviziile sale de medicamente, fata de 45% generate in 1996. Grupul elvetian Nestle, ce produce cafeaua Nescafe, ciocolata KitKat si apa minerala imbuteliata Perrier, a incercat sa cumpere divizia Gerber in anii 1990, insa a pierdut cursa in fata grupului Sandoz, care a fost apoi asimilat de Novartis.

Achizitia diviziei Gerber de catre Nestle a fost asteptata de analisti, ce au estimat ca aceasta divizie va costa intre 5 si 6 miliarde dolari.