Metro a anuntat, ieri, un profit operational pentru primul trimestru situat sub asteptarile analistilor, ca urmare a costurilor mari alocate publicitatii pentru unitatile alimentare si a pierderilor inregistrate de magazinele generale, transmite Reuters. Compania, cel mai mare retailer german si barometrul sectorului national de profil, a informat ca profitul inainte de plata dobanzilor, a impozitelor si a amortizarii (EBITA) a crescut cu 1,3%, pana la 147,2 milioane de euro (189,4 milioane de dolari), sub estimarile de 157 milioane de euro ale analistilor intervievati de Reuters. Vanzarile s-au majorat cu 4,2%, pana la 13,42
miliarde de euro, respectand previziunile expertilor.

Veniturile realizate in afara Germaniei au crescut cu 9%, pana la 6,58 miliarde de euro, iar cele de pe piata locala au stagnat la 6,84 miliarde de euro. Metro precizeaza ca Europa de Est a continuat sa constituie un motor de crestere, cu un avans al vanzarilor in primele trei luni de 21,8%, in vreme ce la nivelul diviziei CashCarry majorarea a fost de 22,3%, pana la 1,8 miliarde de euro. Metro a mai aratat ca va continua in acest an procesul de extindere internationala, in special pentru marcile CashCarry, Media Markt si Saturn, vizand dezvoltarea diviziilor Real si Praktiker in Europa de Est.