Cea mai mare companie de alimentatie din lume, Nestle, a anuntat luni majorarea cu 6,4% a vanzarilor din primul trimestru al 2007, pana la 24,25 miliarde franci elvetieni (20,1 miliarde dolari), informeaza NewsIn. Nestle a avertizat insa ca ritmul de crestere al profitului ar putea scadea din cauza cresterii preturilor la ingrediente.

Grupul elvetian, producator al ciocolatei KitKat, al cerealelor Cheerios si a apei minerale Perrier, a declarat ca vanzarile in primul trimestru al anului curent au fost in mare parte crescute de achizitiile en-gros, avand in vedere ca retailerii anticipeaza o majorare a preturilor ingredientelor. Principalul ingredient folosit de Nestle, laptele, s-a scumpit constant in cursul anului trecut, a declarat seful biroului de relatii cu investitorii, Roddy Child-Villiers.

Nestle a tinut sa precizeze ca cresterea din primul trimestru a fost datorata performantei de pe pietele in curs de dezvoltare, precum si de activitatea diviziei sale de produse farmaceutice. "Aceste rezultate sunt excelente, avand in vedere ca beneficiem de crestere in toate diviziile", a declarat un analist al Morgan Stanley, Michael Streib.

Citeste si:

Ritmul foarte ridicat de crestere inregistrat pe pietele in curs de dezvoltare, de 10,3%, precum si cel inregistrat de divizia sa de produse farmaceutice, de 12,1%, a compensat performantele mai scazute obtinute pe piata europeana, unde ritmul de crestere nu s-a ridicat peste 1,9%.

Compania elvetiana a pus divizia sa de alimentatie speciala - ce produce alimente medicale, pentru copii si pentru persoanele ce tin cure de slabire - in centrul planurilor sale de crestere, consolidand-o printr-o serie de achizitii.

Nestle va plati opt miliarde dolari pentru divizia de alimente a Novartis, Gerber, iar in 2006 a platit 600 milioane dolari pentru firma producatoare de alimente dietetice Jenny Craig si alte 669 milioane dolari pentru grupul australian Uncle Tobys.