In perioada ianuarie – martie 2007, vanzarile consolidate ale grupului german au crescut cu 22,3%, pana la 877,5 milioane euro (fata de trimestrul I 2006, cand rezultatul a fost de 717,7 milioane euro). O contributie de aproximativ trei sferturi din aceasta valoare este atribuita integrarii Max Bahr (parte efectiva a grupului din 1 februarie 2007) in activitatea grupului. Excluzand plusul de 119,7 milioane euro adus de noul membru, cifra de afaceri a grupului Praktiker a crescut cu 5,6%, pana la 757,8 milioane euro.

Pe piata din Germania, Praktiker a reusit sa atinga in Q1 o cifra de afaceri de 671 milioane euro, fata de 560,1 milioane Euro in 2006, ceea ce indica o crestere de 19,8%. Daca se exclude contributia Max Bahr, cifra de afaceri a grupului ajunge la 551,3 milioane euro, in scadere cu 1,6% fata de perioada precedenta, rezultat influentat de inchideriea a 7 unitati Praktiker in Germania.

Potrivit reprezentantului grupului Praktiker, cresterea TVA din luna ianuarie a dus la scaderea semnificativa a cererii, influentand evolutia vanzarilor. „Aceasta schimbare a facut ca luna ianuarie sa fie o perioada foarte slaba pentru noi. In schimb, in februarie am avut o crestere clara rezultatelor pe piata din Germania”, a spus Wolfgang Werner, CEO Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG.

Activitatea Praktiker pe pietele din Europa Centrala si de Est a crescut intr-o proportie pe care grupul nu a mai inregistrat-o de mult timp, principalele motoare ale cresterii ramanand in continuare Romania si Bulgaria.. Vanzarile in reteaua internationala au fost de 206,5 milioane euro, cu 31% mai mari decat in primul trimestru din 2006 (157,6 milioane euro). Aceasta crestere a cifrei de afaceri reflecta pozitia puternica pe care brandul Praktiker o are in Europa de Est, putand fi pusa si pe seama conditiilor meteo din iarna trecuta, mai bune decat in anii precedenti.

Ponderea cifrei de afaceri pe care segmentul international al grupului o detine in rezultatul total al grupului a continuat sa creasca. In primul trimestru, vanzarile in reteaua internationala au contribuit cu 23,5% la suma totala raportata de grup, fata de 22%, anul trecut.

EBITA a avut o scadere de 4 milioane euro fata de primul trimestru din 2006, ajungand la minus 19,9 milioane euro. In Germania, valoarea EBITA a fost de - 20 milioane Euro (fata de – 11,5 milioane Euro in trimestrul I 2006). In schimb, activitatea grupului pe plan international a adus pentru prima data o contributie pozitiva la indicatorul EBITA trimestrial, in acest caz valoarea fiind de 0,1 milioane euro, ceea ce inseamna o imbunatatire a cu 4,5 milioane euro fata de perioada ianuarie – martie 2006.

Citeste si:

Rezultatul negativ a aparut ca urmare a influentei unor factori precum decizia Praktiker de a nu transfera cresterea TVA in preturile produselor din Germania, impactul costurilor aparute ca urmare a integrarii Max Bahr sau costurile implementarii conceputului „easy-to-shop” in 22 de magazine din Germania.

Datorita integrarii Max Bahr si a cresterii numarului de magazine in Europa de Est, reteaua grupului Praktiker s-a extins considerabil. La sfarsitul lunii martie 2007, grupul detinea in total 418 unitati do-it-yourself, din care 344 situate in interiorul Germaniei (fata de 275 in martie 2006) si 74 in afara granitelor tarii (fata de 65, anul trecut). In Germania, au fost adaugate cele 76 de unitati Max Bahr, in paralel cu inchiderea a 7 unitati Praktiker. Numarul angajatilor din companiile infiintate in afara Germaniei a crescut la 8.233, fata de 6.784 in 2006, in timp ce forta de munca detinuta in Germania a ajuns la 18.580 persoane, fata de 14.323 in 2006.

Investitiile realizate in perioada ianuarie – martie 2007 au fost de 21,5 milioane euro (fata de 5,1 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut), din care 15,4 milioane euro au fost alocati pentru activitatea din Germania. In activitatea internationala, grupul a investit 6,1 milioane euro, suma alocata pentru deschiderea unui nou magazin in Polonia.

„In anul fiscal 2007, ne asteptam ca cifra vanzarilor sa creasca pana la peste 4 miliarde euro, in mare parte datorita achizitiei Max Bahr. Este de asemenea de asteptat o crestere cu peste 5% a cifrei de afaceri corespunzatoare brandului Praktiker. Pentru indicatorul EBITA, anticipam o valoare totala de cel putin 115 milioane Euro, care va depasi astfel nivelul inregistrat in 2006”, a incheiat Wolfgang Werner.

Fondat in 1978, grupul Praktiker Bau- und Heimwerkermarkte detine in prezent 400 de magazine in 8 tari din Europa - Germania, Romania, Bulgaria, Polonia, Ungaria, Turcia, Grecia si Luxemburg. Grupul german se afla in prezent pe locul patru in topul companiilor specializate de pe piata europeana.