Alpha Bank a precizat ca profitul net a crescut pana la 256,14 milioane euro (348 milioane dolari), depasind estimarile unui grup de analisti care, pentru Reuters, mizasera pe un profit net de 250 milioane euro.

Bancile grecesti au profitat in ultima vreme de o majorare a cererii pentru credite pe fondul dorintei clientilor de a profita de pe urma dobanzilor mici pentru a cumpara bunuri si proprietati imobiliare.

Operatiunile din Europa de sud-est au contribuit substantial la performanta grupului bancar.

"Performanta noastra este sustinuta de cresterea activitatilor bancare de larg consum si pentru companiile de dimensiuni mijlocii, precum si de extinderea retelei noastre de filiale din Europa de sud-est", a declarat directorul executiv al grupului, Dimitris Mantzounis.

Alpha Bank, care are filiale in Turcia, Romania, Bulgaria, Serbia, Albania si Cipru, a vandut subsidiara sa de asigurari grupului francez AXA, specializat tot in asigurari, realizand un castig considerabil de capital.

Banca greceasca a precizat ca venitul net din dobanda a inregistrat o crestere anuala de 6,1%, pana la 362 milioane euro, sub asteptarile pietei.

Citeste si:

Creditele ipotecare si de consum au crescut in Grecia cu 24%, respectiv 21% in primul trimestru al anului curent.

Alpha Bank a precizat ca portofoliul sau de imprumuturi continua sa isi schimbe directia catre creditele de consum "in ciuda reducerii diferentelor intre ofertele prezente pe piata greceasca".

In prezentarea planului de afaceri pana in 2010, Alpha Bank, se asteapta la majorarea cu mai mult de 20% a castigurilor pe actiune obtinute in aceasta perioada.

Pentru perioada 2006-2008, Alpha Bank se astepta la majorarea cu 20% a profitului net, in timp ce contributiile filialelor sud-est europene urmeaza a creste pana la 25% din profitul total inregistrat de companie, reiese din planul de afaceri.

Alpha Bank planuieste sa isi majoreze cota de piata in regiune, acoperind in aceasta perioada aproximativ 10% din piata, planuind deschiderea unui numar de 870 de filiale noi, inclusiv 100 de filiale in Turcia pana in 2010, reiese din acest plan de afaceri.

Raportul costuri/venituri va scadea pana la 42% in 2010 fata de nivelul de 46% inregistrat in 2006, conform planului de afaceri.