Conglomeratul norvegian Orkla, implicat in productia unei game largi de bunuri, de la metalurgie la alimentatie, a anuntat joi majorarea cu 26% a castigurilor inregistrate in primul trimestru al 2007, depasind asteptarile pietei.

Castigurile inainte de dobanzi, taxe si amortizare au crescut pana la 1,47 miliarde coroane (246,9 milioane dolari), depasind nivelul inregistrat in aceeassi perioada a anului trecut, de 1,17 miliarde coroane, informeaza NewsIn, consultand Reuters. Castigurile operationale au depasit asteptarile in diviziile de branduri, in grupul Elkem de metalurgie, subsidiara de aluminiu Sapa si divizia de chimicale Borregaard, insa rezultatele nu au fost atat de bune in ceea ce priveste divizia de alimentatie.

Grupul Orkla beneficiaza de o tendinta economica pozitiva pe pietele din Europa de est, insa a fost afectat de tendinta de consolidare a clientilor si de majorarea presiunilor asupra preturilor, a afirmat compania. Orkla, care produce o gama foarte larga de bunuri, de la aluminiu pana la pizza, a precizat ca se asteapta ca diviziile sale Orkla Aluminium Extrusion asi Orkla Materials sa beneficieze de cerere substantiala in al doilea trimestru al 2007.

Castigurile provenite din vanzarea actiunilor detinute din grupul media britanic Mecom si ale furnizorul norvegian de componente pentru centralele de productie de electricitate prin energie solara si diferite materiale Renewable Energy Corporation, precum si afacerile imobiliare, au contribuit la rezultatele financiare finale, a anuntat Orkla.

Citeste si:

Orkla, care are un portofoliu de investitii bine dezvoltat, a raportat castiguri financiare nete de 881 milioane coroane, in crestere fata de cele 696 milioane coroane inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut.

Veniturile operationale din primul trimestru au crescut pana la 13,89 miliarde coroane, fata de cele 12,50 miliarde coroane inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut, depasind estimarile analistilor, care mizau pe venituri de 13,34 miliarde coroane.

Grupul norvegian Orkla a intrat pe piata romaneasca in 2002, prin achizitionarea companiei Topway Food un producator de margarina, sosuri, ketchup si mustar, iar in 2005 a preluat, de asemenea, producatorul de pate Ardealul si pe cel de margarina Royal Brinkers. Aceste trei noi achizitii i-a adus firmei Orkla Foods Romania cinci noi fabrici de productie si peste 750 de noi angajati.

Compania face parte din grupul Orkla, care este cotata la bursa din Norvegia si a inregistrat venituri de sapte miliarde de euro in 2006, activand in domeniile bunurilor de consum de marca, media, chimiei si investitiilor financiare.