Desi marja operationala s-a situat la 10,7% din venitul total (2,26 miliarde dolari), identica cu valoarea inregistrata in anul precedent, profitul trimestrial net a crescut pana la 150,8 milioane dolari, in concordanta cu estimarile pietei, depasind performanta obtinuta in aceeasi perioada a anului trecut, cand castigul net a fost de 127,3 milioane dolari.

In ceea ce priveste afacerile pe plan international ale Starbucks, vanzarile inregistrate pe pietele din afara SUA au crescut cu 7%, ca urmare, in special, a cresterii numarului de clienti. In prezent, compania se afla intr-o etapa de extindere pe plan international, si mai ales in China, datorita oportunitatilor mai mari de crestere oferite de diviziile sale internationale.

Starbucks Coffee Company a fost infiintata in 1971, prima cafenea fiind deschisa in Pike Place Market, Seattle. Denumita dupa capitanul secund din Moby Dick-ul lui Herman Melvill, Starbucks este astazi lider mondial in comercializarea si prajirea cafelei, dar si o marca de cafea de renume, cu peste 40 de milioane de clienti ce viziteaza saptamanal cafenelele din America de Nord, Europa, Orientul Mijlociu, America Latina si Coasta Pacifica.

Citeste si:

Starbucks a deschis prima filiala din afara tarii in 1996, la Tokyo, Japonia, iar in 1998 a patruns si pe piata europeana, primele locatii fiind inaugurate in Marea Britanie. In prezent, Starbucks insumeaza aproximativ 12.000 de magazine in 40 de tari, din care 560 au fost deschise in al doilea trimestru al anului fiscal 2006/2007, planuind extinderea retelei cu inca 2400 de locatii pana la sfarsitul anului.

In tara noastra, franciza pentru cafenelele Starbucks a fost adusa de compania greceasca Marianopoulos, care mai opereaza si alte marci de renume, precum Marks&Spencer, Beauty Shop si Sephora.