Volumul cumparaturilor facute cu carduri MasterCard a crescut, in aceeasi perioada, cu 15,9% pana la 104 miliarde dolari. in primul trimestru din 2007 au fost realizate 1,28 miliarde de tranzactii cu carduri emise sub sigla MasterCard, in crestere cu 13,4% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2006.

MasterCard a creat o platforma prin care vrea sa realizeze o tranzitie usoara catre cadrul privind cardurile al Zonei Unice de Plati Europene (SEPA), care va fi implementata din ianuarie 2008. Compania vrea sa se asigure ca marca sa de carduri de debit Maestro este compatibila cu SEPA. in Europa exista 287 milioane de carduri Maestro.

Pana la 31 martie, institutiile financiare cliente MasterCard au emis 156 milioane de carduri MasterCard in Europa, in crestere cu 17% fata de aceeasi perioada din 2006. Numarul total al locurilor de acceptare in Europa a fost de 7,8 milioane. Numarul de carduri sub siglele Maestro si Cirrus a crescut cu 5% fata de aceeasi perioada din 2006, ajungand la 287 milioane in Europa, in timp ce numarul de locuri de acceptare a ajuns la 6,47 milioane.

"Rezultatele anuntate sunt dovada clara a importantei pe care Europa o are privind succesul global MasterCard. Contributiile importante la cresterile de peste 10% din regiune provin nu numai din pietele mature cum ar fi Marea Britanie, Franta sau Germania, ci si din tarile din Europa Centrala si de Est", a spus presedintele MasterCard Europe, Javier Perez.

Citeste si:

El a adaugat ca MasterCard si-a consolidat, in martie, pozitia in segmentul platilor fara contact (contactless) prin lansarea primului program european OneSmart MasterCard PayPass in cadrul McDonald's din Elvetia. "Clientii pot acum sa treaca cardul lor MasterCard prin fata unui cititor PayPass si sa realizeze tranzactii la unele dintre restaurantele McDonald's din Elvetia", a explicat Perez.

Compania a creat in martie o platforma noua de marketing axata pe programul de sponsorizare a campionatului european de fotbal (UEFA EURO 2008), care va oferi bancilor acces la instrumente "exclusiviste" care pot fi utilizate pentru a promova cardurile de debit Maestro in intreaga Europa, a mai spus Perez.

MasterCard Europe are sediul central in orasul belgian Waterloo si administreaza afacerea MasterCard Worldwide in 51 de tari europene, organizate administrativ in trei zone care includ Zona Unica de Plati Euro, pietele mature si pietele europene in dezvoltare. MasterCard proceseaza peste 16 miliarde de tranzactii in fiecare an si ofera analize specializate si servicii de consultanta catre institutiile financiare care ii sunt cliente si catre comercianti.