Al doilea grup de distributie din lume, care a creat in luna aprilie o filiala in Rusia, este pe care de a negocia amplasamentul unor alte magazine de desfacere in Moscova, afirma Kommersant, potrivit NewsIn. Presedintele consiliului de administratie al grupului, Jose Luis Duran, a anuntat la inceputul lunii martie intentia sa de a patrunde pe piata ruseasca in primul trimestru al 2008.

O echipa a Carrefour a fost trimisa in Rusia la inceputul anului pentru a studia aceasta oportunitate. Cotidianul economic Vedomosti a afirmat in martie ca grupul Carrefour doreste sa patrunde pe pietele din Rostov-pe-Don si Krasnodar.

Piata ruseasca a distributiei se afla in plina dezvoltare. Grupul francez de distributie Auchan si cel german Metro sunt deja prezenti in Rusia, pe langa anumite lanturi locale precum Sedmoi Kontinent sau Perekrestok, denumirea acestuia din urma traducandu-se in limba franceza tot prin "carrefour" (rascruce).

Expertii pietei de distributie estimeaza ca patrunderea grupului Carrefour pe piata ruseasca s-ar putea face si prin achizitia unui grup local din Rusia.

Citeste si:

Initiativa Carrefour va fi urmarita cu atentie de rivalii Wal-Mart, Tesco si Metro. Aceste patru grupuri se lupta pentru acapararea pietelor din China, India si Rusia, extinderea pe aceste piete facand parte din planul acestor companii de a fi prezente in cadrul principalelor economii mondiale in curs de dezvoltare.

Piata alimentara de retail din Rusia este estimata ca va creste de la 113 miliarde de dolari in 2005 pana la 203 miliarde de dolari in 2010, conform The Economist Intelligence Unit.

Vanzarile totale ale sectorului de retail se estimeaza a creste in aceeasi perioada de la 245 miliarde dolari pana la 526 miliarde dolari. Potrivit acestor date, piata ruseasca de retail va ajunge pe locul noua pe plan mondial, iar, in prezent, ocupa pozitia a doisprezecea.