Compania Starbucks a fost actionata in instanta de catre Comitetul National pentru Relatii de Munca, o agentie federala americana, care a acuzat gigantul cafelei ca incalca drepturile angajatilor sai, care doreau sa se organizeze intr-o uniune, anunta The Guardian.
Comitetul National pentru Relatii de Munca a acuzat Starbucks ca incalca dreptul la libertatea de asociere a angajatilor sai in aproximativ treizeci de moduri diferite, printre care concediere ilegala, amenintare si sanctionare a angajatilor care doresc sa se organizeze intr-o uniune a angajatilor Starbucks. Managerii companiei le-au interzis angajatilor sa vorbeasca despre uniune sau sa poarte insemnele sale, chiar si in afara programului de munca. Procesul impotriva Starbucks va avea loc in luna iulie.

Procesul intentat impotriva Starbucks reprezinta o amenintare la adresa imaginii de companie responsabila social, pe care o cultiva cel mai mare lant de cafenele din lume. Starbucks este unul din favoritii fondurilor mutuale care investesc in companiile cu o responsabilitate sociala ridicata.

In mod ironic, imaginea companiei Starbucks se bazeaza pe grija si atentia acordate angajatilor sai, motiv pentru care publicatia Fortune i-a oferit locul 16 in "Top 100 cele mai bune companii pentru care sa lucrezi". Dupa ani in care Starbucks s-a promovat ca fiind lider in serviciile de sanatate pe care le ofera angajatilor sai, compania a fost nevoita sa admita ca doar 42% din angajatii companiei beneficiaza de asigurari de sanatate – o cifra mai mica decat procentul de 47% inregistrat de Wal-Mart, companie acuzata de lipsa de interes pentru asigurarile de sanatate ale angajatilor sai.

Starbucks declara ca acuzatiile aduse de Comitetul National pentru Relatii de Munca sunt nefondate, invocand in apararea sa distinctia oferita de topul Fortune si rezultatele unui studiu care indica faptul ca 86% din angajatii Starbucks sunt multumiti de conditiile de munca.

Intre timp, pretul actiunilor Starbucks se mentine, de 52 de saptamani la nivelul minim de 28,03 dolari pe actiune, fata de cei 40,01 dolari, cu care se putea cumpara o actiune Starbucks in noiembrie anul trecut. In ciuda acestei scaderi, Starbucks a raportat vanzari de 2,3 miliarde de dolari in ultimul trimestru, in crestere cu 20% fata de perioada similara a anului 2006 si un profit net de 15 milioane de dolari, cu 18% mai mare decat anul trecut.

Fondata in 2004, Uniunea IWW a Muncitorilor Starbucks a reusit sa provoace pana acum trei mariri de salarii, un program de lucru mai consistent si implementarea unor masuri de siguranta a muncii, pentru toti muncitorii din cafenelele Starbucks din Statele Unite. Uniunea face presiuni direct asupra companiei, in urma plangerilor angajatilor si incearca sa rezolve problemele dintre muncitori si manageri. Compania Starbucks nu recunoaste uniunea muncitorilor sai, ducand o campanie continua impotriva extinderii sale in mai multe orase din SUA. Actiunile conduse de Starbucks impotriva Uniunii i-au determinat pe angajati sa inainteze o plangere Comitetului Natinal pentru Relatii de Munca.

Starbucks detine cel mai mare lant de cafenele din lume, insumand aproximativ 12.000 de magazine in 40 de tari si un total de peste 135.ooo de angajati. Potrivit unui sondaj realizat de publicatia Brandchannel.com, Starbucks ocupa locul al patrulea in topul celor mai valoraoase branduri din lume, fiind devansat de companiile Google, Apple si Ikea.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Internațional »


Setari Cookie-uri