Cadbury va renunta la aproximativ 15% din angajatii sai, care vor fi concediati de-a lungul unei perioade de patru ani. In acelasi interval, vor fi inchise si 10 din cele 60 de uzine de productie. Prin acest program de restructurare, Cadbury urmareste sa isi creasca eficienta si sa se impuna doar ca producator de dulciuri, dupa modelul rivalilor sai americani. Compania spera la o crestere a profitului cu pana la 40-50%, in urma acestor masuri.

O alternativa financiara considerata benefica investitorilor ar fi vanzarea diviziei nord-americane de bauturi racoritoare, care produce Dr. Pepper si 7-Up. In schimb, Cadbury va investi in alte nise aflate in plina crestere, cum ar fi produsele naturale, de calitate superioara, adresate unui segment de consumatori cu venituri mai mari.

Analistii estimeaza ca tranzactia se va ridica la circa sapte miliarde de dolari. Grupul va fi redenumit Cadbury PLC. Cu venituri anuale estimate la cinci miliarde de dolari, concernul ramane cel mai mare producator de dulciuri din lume.

Grupul Cadbury-Schweppes a anuntat la inceputul acestei luni cumpararea a 93,2% din compania Kandia Excelent de la actionarii majoritari ai firmei, Meinl Bank si Axis Investments. Achizitia s-a realizat prin doua tranzactii in valoare de 99,5 mil. euro, pe piata deal a Bursei de Valori Bucuresti.