Producatorul de articole sport a anuntat ca profitul pe ultimele trei luni a crescut cu 32%, pana la 437,9 milioane de dolari, fata de cele 332, 8 milioane de dolari incasate in perioada similara a anului trecut. Compania a mai anuntat ca viitoarele comenzi au crescut cu 12%, ceea ce inseamna ca brandul se afla inca in topul consumatorilor. Rezultatele bune inregistrate de Nike apar in contextul in care consumatorii occidentali nu mai cheltuiesc atat de mult pentru imbracaminte si incaltaminte.

Vanzarile Nike pe piata americana au crescut cu 9% in ultimul trimestru, atingand suma de 4,4 miliarde de dolari. In acelasi timp, doi dintre cei mai importanti cumparatori ai produselor Nike, Foot Locker si Finish Line au trecut printr-o perioada mai dificila.

Analistii au explicat succesul gigantului american prin prezenta produselor sale in magazine universale, ca JC Penney. Rata de schimb valutar a fost un alt factor care a dus la cresterea profitului, cu aproape doua procente.

Nike a demarat o serie de initiative pentru a-si sustine partenerii de retail, inclusiv un nou magazin de produse de baschet, numit House of Hoops si deschis in parteneriat cu Foot-Locker. Reducerile de preturi au fost o alta modalitate de a-i ajuta pe retaileri. Producatorul american intentioneaza sa investeasca in marketing si infrastructura, iar analistii asteapta o miscare puternica de marketing inaintea Jocurilor Olimpice de la Beijing, din 2008.