"In cazul in care discutiile in acest sens ar fi continuat, piata central-europeana a combustibililor ar fi devenit atat de concentrata incat ar fi creat un monopol sau ceva asemanator", a declarat seful GVH, Barna Szeman, pentru Reuters.

"Concurenta pe care a sustinut-o OMV, prin alimentarea acestei piete din Austria si, mai recent, din Romania, ar fi fost eliminata, iar elementele de motivare pentru sporirea eficientei ar fi disparut", a adaugat acesta.

OMV nu a cerut inca permisiune pentru aceasta fuziune nici de la Ungaria si nici de la Comisia Europeana. Din cauza importantei acestei operatiuni, aceasta ar fi fost de competenta Bruxellesului

MOL detine peste 80% din piata ungara a benzinariilor si, impreuna cu OMV detine peste 50% din piata destinata marilor consumatori. Cele doua firme detin si primele trei rafinarii ca marime din Europa centrala, iar MOL mai controleaza si producatorul de chimicale TVK.

Citeste si:

Szeman a refuzat sa comenteze privind tipul de actiune pe care GVH l-ar lua in cazul in care OMV va cere permisiunea pentru a lansa o oferta de preluare, insa a precizat ca autoritatea ungara va respinge aceasta propunere sau va cere modificari.

Managementul MOL a respins cererea OMV de a discuta privind extiderea legaturilor. Primul ministru ungar, Ferenc Gyurcsany, a declarat ca contacte sunt de tip ostil iar guvernul, care nu este actionar al MOL, va face tot ce este posibil pentru a stopa o astfel de operatiune.

Independenta MOL si OMV in regiune reprezinta o conditie foarte importanta pentru a sustine mediul concurential din regiune, avand in vedere ca MOL controleaza grupul slovac Slovnaft iat OMV detine o participatie majoritara din compania romaneasca Petrom, putand achizitiona si firma sarbeasca NIS, a incheiat Szeman.