Noua din zece respondenti sustin introducerea unei conexiuni intre telefoanele mobile, Internet si unitatile bancare self-service sau ATM, potrivit eMarketer.

Unitatile ATM, incluzand masinile bancare mutifunctionale cu acces la Internet, reprezinta o solutie atractiva pentru consumatorii care, de exemplu, isi reinnoiesc permisul de conducere sau se inregistreaza la aeroport, eliminand astfel timpul de asteptare la rand.

Acesta este doar unul din motivele pentru care producatorii de ATM-uri isi promoveaza cu success tehnologia self-service. Totusi, studiul precizeaza ca unele tranzactii se desfasoara mult mai eficient personal, mai ales pe segmentul bancar. Aproximativ trei sferturi din respondenti ar prefera sa vorbeasca personal cu agentii bancari pentru a primi consultatii in legatura cu investitii si asigurari, in timp ce 70% declara ca isi rezolva problemele ipotecare contactand personalul bancii respective.

“Lansarea si dezvoltarea unitatilor de self-service vor permite companiilor sa se focalizeze pe asistenta proprie acolo unde cand clientii considera util acest lucru”, a precizat Bill Nuti pentru NCR.

Bancile considera ca unele tranzactii se desfasoara mai eficient in cadrul filialelor bancare. Asa cum a relevat si studiul, consultanta in vanzari sau asigurari dezvolta un potential major de profit in unitatile bancare decat in documentele financiare si bilanturile printate dupa accesarea online banking-ului.

Citeste si:

Totusi, bancile incurajeaza serviciile de online banking, ATM si phone banking din simplul motiv ca tranzactiile efectuate in unitatile bancare aduc costuri mai ridicate decat furnizarea serviciilor de catre masinile si sistemele bancare online. Exceptand accesibilitatea, costurile mai mici sunt un motiv suficient pentru viitorul online al serviciilor bancare.

“In urmatoarea decada tot mai multi consumatori americani vor utiliza serviciile online banking”, a declarat Lisa Phillips, analist eMarketer.

Peste 35% din consumatorii americani cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani apeleaza la serviciile online banking mai frecvent decat la deplasarile spre unitatile bancare respective, in timp ce 33% utilizeaza frecevent serviciile ATM, potrivit unui sondaj al Ipsos-Reid, in accord cu Asociatia Bancara Americana (ABA).

Prin contrast, persoanele intre 35 si 54 de ani care au participat la sondaj au ales filialele bancare in favoarea serviciilor online banking, acceeasi situatie intalnindu-se si la 47% din consumatorii de peste 55 de ani din esantionul ales. In general pensionarii si-au aratat preferinta pentru puctele si ghiseele bancare.