Compania irlandeza sustine ca anumiti operatori nationali, incluzand Alitalia, Lufthansa si Air France, sunt sprijiniti masiv de guvernele tarilor respective. Ryanair a depus plangere anul trecut, dar nu a primit un raspuns in calea investigarii acestei probleme.

Luna trecuta, Comisia Europeana a blocat licitatia Ryanair de preluare a companiei Aer Lingus, fortand astfel Ryanair sa conteste in instanta decizia.

Ultima actiune intentata de Ryanair va fi adusa in fata Curtii Europene, compania sustinand ca “sute de milioane de lire sterline sunt platite in sprijinul industriei aeriene europene”. Mai mult, reprezentantii Ryanair declara ca guvernul francez a oferit subventii ilegale aeroporturilor principale pe care opereaza Air France, salvand peste 1 miliard de euro in ultimii sapte ani.

Citeste si:

“ Desi Ryanair s-a adresat Comisiei in mai multe randuri, nu am primit nici un raspuns”, au declarat oficialii companiei, adaugand ca exista reguli clare in privinta transporturilor aeriene nationale si a aeroporturilor aflate in jurisdictia statului respectiv, diferite de regulamentele care se aplica pentru celelalte companii aeriene si baze regionale.

Comisia Europeana a precizat ca reputatia agresiva a companiei Ryanair minimizeaza competitia dintre operatorii aerieni, subliniand ca preluarea Aer Lingus ar fi putut duce la cresterea tarifelor de zbor.
Presedintele Ryanair, Michael O’Leary, sustine ca autoritatile europene de la Brussels nu au o impresie favorabila despre compania irlandeza.