Banca a solicitat ajutorul fostului ambasador american in Japonia, Howard Baker, si a fostului ministru de finante japonez Masajuro Shiokawa, in vederea expansiunii.

Dupa trei ani de la incercarea autoritatilor japoneze de a inchide activitatea Citigroup sub pretextul incalcarii regulamentelor, celmai mare grup financiar din lume a decis sa se reinventeze pe piata japoneza, optand pentru un process de rebranding.

Restructurarea a inceput cu relansarea unitatii locale, Citibank Japan, ca o banca japoneza, Citigroup devenind astfel prima banca straina care primeste o licenta de operare pentru a-si desfasura activitatea in regim de entitate proprie. Compania va mai deschide aproximativ 60 filiale in suburbiile metropolei Tokyo in urmatorii ani.

Citigroup detine in prezent 140 de unitati in Japonia, incluzand 32 de locatii Citibank, restul find reprezentat de sucursale ale Nikko Cordial, a treia dintre cele mai mari companii de brokeraj din Japonia.

Citeste si:

Obiectivul companiei este lansarea in total a 200 de sucursale, a declarat purtatorul de cuvant al Citigroup, Atsuko Yoshitsugu, neprecizand insa si deadline-ul realizarii acestuia. Citigroup mizeaza pe piata afluenta japoneza, tintind clientii care opteaza pentru investitii in fonduri mutuale si portofolii cu active diversificate.

Oficialii companiei din partea japoneza au confirmat numirea lui Howard Baker, fost senator republican si ambasador al Americii in Japonia, pe postul de vice-presedinte al Citigroup Japan, dar au refuzat sa comenteze zvonurile potrivit carora Hiroshi Okuda, fost presedinte al Toyota Motor, ar ocupa o functie importanta in conducerea grupului financiar.

Totalul activelor financiare de pe piata japoneza se ridica momentan la 13 trilioane de dolari (9,52 trilioane de euro).