Succesul McDonald’s continua si astazi pe continental american, locul originar al celebrului lant de restaurante din intreaga lume. Fenomenul McDonald’s a inregistrat succese imense in ultimii patru ani, multumita in special inovatiei continue a produselor. Noi produse ca sandwich-uri de pui, sortimente de cafea tare, dar si extinderea programului si a platilor rapide cu cardul, au contribuit la afirmarea, inca o data, a megasuccesului McDonald’s.

Intrebarea fireasca este pana cand va continua saga McDonald’s. Cresterea de 4,2% in vanzarile restaurantelor din State, deschise de minimum 13 luni, reprezinta dovada clara ca oportunitatile de expansiune ale gigantei retele fast-food sunt in continuare solide, este de parere Skinner.

“La o privire mai atenta a pietei de fast-food, este clar ca majoritatea cresterii este localizata aici”, continua Skinner, precizand ca piata va inregistra un boom de peste 50 miliarde de dolari (36,2 miliarde de euro) la nivel mondial in acest an.

Pentru a revitaliza si mai mult vanzarile din cele peste 30.000 de unitati, McDonald’s a renuntat la brand-urile secundare de restaurante ca Chipotle Mexican Grill, reducandu-si numarul de actiuni si salvand astfel miliarde de dolari. McDonald’s va continua sa utilizeze resurse financiare pentru dividende si investitii in afacerea cu burgeri. Compania intentioneaza sa plateasca 5,7 miliarde pentru dividende si actiuni rascumparate in 2007 si 2008.

Citeste si:

Intre timp, McDonald’s va continua sa revizuiasca nivelul datoriilor sale. “Vom arunca o privire in aceasta problema si o vom discuta la momentul potrivit, pe 24 iulie”, a declarat Skinner, asteptand confruntarea cu analistii.

Actiunile McDonald’s s-au majorat de peste patru ori incepand cu 2003, dar nu s-au schimbat in ultimele doua luni. Au crescut cu doar 19 centi, sau 0,4%, stabilindu-se la pretul final de 52,1 de dolari (aproximativ 38 euro), in timp ce asteptarile companiei se situau la 71 de centi pe actiune in cel de-al doilea trimestru, neincluzand costurile legate de vanzarile restaurantelor din America Latina. Analistii previzionasera un castig de 67 de centi pe actiune. Incluzand vanzarile, McDonald’s va inregistra o pierdere neta de 60 de centi pe actiune in trimestrul amintit, potrivit analistilor americani.

McDonald’s isi poate imbunatati continua dezvoltare prin adoptarea strategiei de vanzare a restaurantelor detinute de companie, in sistem de franciza, crede analistul Steven Kron de la Goldman Sachs.

Evolutia McDonald’s va implica mai mult decat ceea ce s-a vazut pana acum: produse noi si imbunatatirea operatiunilor, sustine Skinner, asigurand fanii burgerilor ca saga McDonald’s nu este nicidecum la final.